کتابخانه های کانون های مساجد ساماندهی می‌شوند

مجید خوبی زاده با اشاره به ساماندهی کتابخانه های کانون های مساجد، گفت: رویکرد تحولی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در حوزه کتابخانه های مساجد ضرورت ساماندهی، درجه بخشی و هویت بخشی کانون های مساجد است و البته مقام عالی وزارت نیز بر این مهم تاکید دارد.

مجید خوبی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به ساماندهی کتابخانه های کانون های مساجد، گفت: رویکرد تحولی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در حوزه کتابخانه های مساجد ضرورت ساماندهی، درجه بخشی و هویت بخشی کانون های مساجد است و البته مقام عالی وزارت نیز بر این مهم تاکید دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: به همین منظور به دنبال این هستیم که بتوانیم دستورالعمل ابلاغی طرح ملی صدور مجوز کتابخانه ها را در سطح کانون های مساجد جنوب کرمان اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: در ابن راستا در مرحله نخست کتابخانه هایی که حائز صلاحیت دریافت مجوز هستند را شناسایی و سطح بندی کنیم و سپس پالایش کتاب در آنها انجام می شود تا بتوانند مجوز کتابخانه دریافت کنند.

خوبی زاده ابراز کرد: روند شناسایی و سطح بندی کتابخانه های مخزن دار در سطح کانون های مساجد جنوب کرمان آغاز شده است و امیدواریم پس از اتمام پالایش کتاب در این کتابخانه ها بتوانیم مجوز فعالیت برای آنها صادر کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با بیان اینکه کتابخانه های کانون های مساجد دو نوع مخزن دار و پیشخوان دار یا باز هستند، اظهار کرد: کتابخانه های مخزن دار که در جوار مساجد قرار دارند شامل بخش هایی همچون مخزن کتاب و قرائت خانه می باشند.

وی اضافه کرد: کتابخانه مخزن دار همچنین دارای سیستم امانت دهی، ثبت کتاب و ثبت اعضا است و یک کتابدار ثابت دارد.

خوبی زاده عنوان کرد: کتابخانه پیشخوان دار یا باز کتابخانه ای است که شامل یک تا چند قفسه کتاب می شود که در فضای داخلی مسجد قرار دارد و افرادی که به مسجد رفت و آمد دارند می تواند با توجه به نیاز و سلیقه خود از کتاب های موجود در این قفسه ها استفاده کنند و پس از مطالعه، کتاب ها را به مسجد بازگردانند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان تصریح کرد: خدمات کتابخانه های کانون های مساجد چه کتابخانه های مخزن دار و چه پیشخوان دار به عموم مردم است یعنی علاوه بر این که کسانی که در مساجد حضور دارند، مجاورین مسجد هم می توانند از ظرفیت این کتابخانه ها بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۵۱ باب کتابخانه در مساجد جنوب کرمان راه اندازی شده است، یادآور شد: از این تعداد ۲۷ کتابخانه مخزن دار و ۲۲۳ کتابخانه پیشخوان دار هستند.

خوبی زاده خاطرنشان کرد: کتابخانه های کانون های مساجد ظرفیت بسیار خوبی است که می تواند در بحث شبکه سازی کتابخانه ها به کمک ما بیایند.

کد خبر 1741458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha