تجمع حماسی مردم قم در یوم الله نهم دی  برگزار شد

تجمع حماسی مردم قم در یوم الله نهم دی با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم، طلاب و مسوولان لشکری و کشوری در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، همزمان با یوم الله نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، تجمع حماسی مردم انقلابی و بصیر قم در مدرسه فیضیه برگزار شد. 

طلاب و قشرهای مختلف مردم قم در این تجمع با سردادن شعارهایی مانند «حیدریم حیدریم مدافع رهبری»، «دست خدا با ملته تا پیرو ولایته»، «ما همه عمار توایم خامنه‌ای مطیع فرمان توایم خامنه‌ای»، «در ۹ دی با شور و همصدایی نابود شد فتنه آمریکایی»، «ملت ما بیدار است از آمریکا بیزار است»، «مرگ بر آمریکا» «ملت قهرمان ما پیوسته هینمه آمریکا را شکسته» «ولایت فقیه اصل دین است محور اتحاد مسلمین است» ضمن محکومیت فتنه سال ۸۸ بر حمایت خود از مردم مظلوم غزه تاکید کردند.

«شعار ملت ما پیروی از رهبر است همدلی و اتحاد حافظ این کشور است»، «زنان با حجاب ما مایع افتخارند فتنه گران بی‌حیا مایع ننگ و عارند»، «نتیجه بصیرت میثاق با ولایت وسیله هدایت میثاق با ولایت»، «یاایهاالمسلمون غزه شده خون»، «با غزه ماهمدریم آماده نبردیم»، «ماییم و جنگ با دیو از غزه تا تل‌آویو»، «رژیم صهیونسیتی خانه عنکبوت است سرنوشت اسراییل نابودی و سقوط است» و «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»،از دیگر شعارهایی بود که مردم سر می دادند.

در این مراسم آیات سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) حضور داشتند.

لازم به ذکر است حماسه ۹ دی، حضور و راهپیمایی مردم ایران در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ش در حمایت از جمهوری اسلامی ایران مقابل فتنه ۸۸ بود.پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ش، و به دنبال آن ادعای تقلب برخی از کاندیداها، برخی به حمایت از آنها موجی از اعتراض‌ها در نقاط مختلف کشور به راه انداختند. در این زمان برخی از مخالفان داخلی و خارجی نظام ایران، از این فرصت بدست آمده استفاده کرده و کشور را به مدت چند ماه به آشوب و اغشاش کشاندند.

این اغتشاشات بعد از چندین ماه نهایتا در ماه محرم و روز عاشورا به هتک حرمت نسبت به امام حسین (علیه‌السلام) و مقدسات اسلامی انجامید و موجبات برانگیخته شدن احساسات مذهبی و نارضایتی مردم را داشت، لذا در پاسخ به این اغشاش‌ها و هتک حرمت‌ها و اعلام بیزاری از فتنه‌گران در روز ۹ دی به راهپیمایی پرداختند.خاموشی فتنه ۸۸، حفظ انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ایران را از مهم‌ترین دستاوردهای این حماسه می‌توان برشمرد.

کد خبر 1741528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha