انتقال کالا بین ایران و آذربایجان ۴۵ درصد رشد داشته است

مصطفی‌یف با بیان‌اینکه انتقال کالا بین ایران و آذربایجان ۴۵ درصد رشد داشته است، گفت: مبادلات کالا نیز بین دو کشور ایران و آذربایجان ۴۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، شاهین مصطفی‌یف امروز(شنبه، ۹ دی) در آیین بهره‌برداری از سایت موقت پایانه مرزی و پل جدید ترانزیتی روابط و مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را ارزشمند دانست و اظهارکرد: این روابط به دو نفع دولت و ملت‌های دو کشور بوده و باید تداوم داشته باشد.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به اهمیت کریدور شمال - جنوب برای ایران و آذربایجان اشاره کرد و افزود: این کریدور در ابعاد مختلف برای کشورهای منطقه حائز اهمیت بوده و حیاتی و نقش آفرین است.

وی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از سایت موقت و پل روگذر جدید بین ایران و آذربایجان، تصریح‌کرد: خط جدید ترانزیتی آستارا - آستارا برای دو کشور اهمیت بسزایی دارد.

مصطفی‌یف با بیان‌اینکه پل قدیمی مرزی پاسخگوی نیازهای  ترانزیتی و تردد خودروها نبود، گفت: ظرفیت کم پل قدیمی مشکلاتی را برای کامیون‌ها به وجود آورده بود که با بهره‌برداری از سایت موقت و پل رو گذر جدید بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی برطرف می‌شود.

انتقال کالا بین ایران و آذربایجان ۴۵ درصد رشد داشته است

رئیس کمیسیون‌های اقتصادی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بر تقویت زیرساخت‌های ترانزیتی بین دو کشور تاکید کرد و ادامه داد: برای توسعه روابط و ارتباطات ایران و آذربایجان نیازمند احداث راه‌ها و پل‌های جدید بین دو کشور هستیم.

وی به اهمیت ساخت سایت موقت و پل روگذر جدید بر روی رودخانه مرزی آستاراچای، تصریح‌کرد: احداث این پل برای افزایش و رونق بیشتر مبادلات اقتصادی بین ایران و آذربایجان موثر بوده و باعث توسعه می‌شود.

مصطفی‌یف از افزایش ۴۶ درصدی تبادل کالا بین دو کشور ایران و آذربایجان خبر داد و خاطرنشان‌کرد: انتقال کالا بین ایران و آذربایجان ۴۵ درصد رشد داشته است.

کد خبر 1741640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha