شایسته‌سالاری ملاک واگذاری مسئولیت اجتماعی و سیاسی به زنان و مردان

شرف الدین با بیان اینکه مسئله زن یکی از نقاط قوت اسلام است، گفت: بنابر منویات امامین انقلاب اسلامی شایسته‌سالاری تنها ملاک واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی به زنان و مردان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران زهرا شرف الدین-  استاد حوزه و دانشگاه در ویژه برنامه جشن ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها با عنوان جشن میلا نور مطهر که در نمازخانه پردیس حضرت فاطمه الزهرا(س) ساری برگزار شد، با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها بهترین الگو برای مردان و زنان عالم است، اظهار کرد: بهترین و مترقی ترین الگو برای زیست بشر از امت اسلام می باشد.

وی با بیان اینکه به اذعان غرب نقطه ضعف اسلام زن است، افزود: دنیای غرب به دنبال القای ناکارآمدی زن در اسلام است و تلاش دارند که بگویند به زن در اسلام ظلم می شود.

شرف الدین با بیان اینکه زن و مرد در اسلام مساوی اند اما غرب تلاش دارد که این نظریه را رد کند، گفت: مطابق متون دینی زن و مرد در فراگیری علوم هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

وی با بیان اینکه در ارزش های الهی و معنوی زن و مرد هیچ فرقی ندارند، ادامه داد: مدرک تقوا فقط بین زن و مرد فرق می کند چرا که هر کسی به اندازه توان خویش تقوا پیشه می کند.

شرف الدین با بیان اینکه مطابق آیه قرآن زن و مرد در امور اجتماعی بر یکدیگر ولایت دارند، گفت: از منظر قرآن کریم زن باید در سرنوشت اجتماعی حضور داشته باشد.

وی با اشاره به نگاه امامین انقلاب به جایگاه زن خطاب به مسئولین خواستار توجه به بانوان برای حضور در عرصه های مختلف اجتماعی و مدیریتی شد.

شرف الدین با بیان اینکه در اسلام شایسته سالاری مطرح است، گفت: بنابر روایات دینی ممکن است زن برای حضور در عرصه های سرنوشت ساز از جنس مخالف شایسته تر باشد.

وی با بیان اینکه در کسب ارزش های معنوی به فرموده رهبری زنان جلوتر هستند،   افزود: در کسب مسئولیت های اجتماعی بین زن و مرد شاخص، شایسته سالاری است.

شرف الدین بابیان اینکه عدالت جنسیتی در اسلام مطرح است، خاطرنشان شد: انسان برای حرکت در مسیر تعالی باید در خانواده بماند.

کد خبر 1741741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha