نام ۲۷ درصد بانوان خراسان شمالی به القاب حضرت فاطمه مزین است

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: نام ۲۷ درصد کل جمعیت بانوان این استان، به القاب حضرت فاطمه و زهرا مزین است.

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: اسامی فاطمه و زهرا در صدر اسامی منتخب فرزندان دختر در بین خانواده های این استان از ابتدای تاسیس ثبت احوال است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون جمعیت زنان این استان، ۴۹۹ هزار و ۹۰۹ نفر هستند که از ابتدای تاسیس ثبت احوال در مجموع، ۱۳۴ هزار و ۱۹۷ نفر نام مبارک فاطمه، زهرا و ترکیبات آن را به خود اختصاص داده اند که معادل ۲۷ درصد از کل جمعیت بانوان استان می شود.

زاهدی نیا عنوان کرد: از این تعداد در خراسان شمالی، نام فاطمه با فراوانی ۷۴ هزار و ۹۶۸ ، زهرا با فراوانی ۵۷ هزار و ۵۲۸ و فاطمه زهرا با فراوانی هزار و ۷۰۱ دارای بیشترین نام فراوانی هستند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی اضافه کرد: در بین اسامی منتخب استان از ابتدای تاسیس ثبت احوال اسامی فاطمه و زهرا به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار دارند که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم بر اساس آموزه های دینی است.

زاهدی نیا بیان کرد: در ۹ ماهه سال جاری، ۱۰ هزار و ۱۴۶ واقعه ولادت به ثبت رسیده که تعداد ۵ هزار و ۳۰۹ واقعه ولادت مربوط به پسران و چهار هزار و ۸۳۷ واقعه ولادت مربوط به دختران است.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد ۵۰۶ هزار و ۵۰۵ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۸ هزار و ۴۸۳ نفر را زنان تشکیل می دهند.

کد خبر 1741903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha