۴۵ درصد پرونده های تسهیلات طرح جوانی جمعیت خراسان جنوبی در نوبت پرداخت

طالبی گفت: ۵۵ درصد پرونده های تسهیلاتی طرح جوانی جمعیت در استان پرداخت و ۴۵ درصد در نوبت پرداخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز (۱۱ دی) در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: لحظه به لحظه زندگی شهید سلیمانی با برنامه بود و پرورش یافته مکتب فاطمی و مدافع حریم اسلام بود که تمام اقدامات او با اذن ولایت بود و هیچ طرح و برنامه ای بدون این اذن انجام نمی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید منش مکتب شهید سلیمانی را الگو بگیریم، افزود: در راستای ترویج و توسعه مکتب شهید سلیمانی باید حرکت کنیم.

وی دغدغه مسئولان را با توجه به سالمندی جمعیت و موضوعات امنیتی و فرهنگی، جوانی جمعیت عنوان کرد و گفت: سالمندی جمعیت نوعی تهدید است در نتیجه مجلس قانون خوبی برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب کرده است که باید ما قانون را اجرا کنیم، عمده مفاد با توجه به وضعیت فعلی قابلیت اجرا دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: تمام دستگاه های متولی جوانی جمعیت باید این قانون را مطالعه و دغدغه و پیگیری های لازم را برای اجرا داشته باشیم، گزارش بانک های استان با توجه به منابع موجود در این خصوص خوب بوده است.

طالبی گفت: چهار شهرستان استان، میانگین نرخ باروری کشوری بالای (۲.۵) بود که شامل قانون جوانی جمعیت نمی شد که با پیگیری های انجام شده این شهرستان ها هم از امتیازات این قانون برخوردار شدند تا نتیجه عکس نشود.

وی خواستار این شد تا بانک ها به دنبال افزایش منابع در حوزه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باشند و ادامه داد: ۵۵ درصد پرونده های تسهیلاتی جوانی جمعیت پرداخت و ۴۵ درصد در نوبت پرداخت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به منابع مالی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در حوزه خوابگاه های دانشجویی متاهلی اتفاقات خوبی افتاده است و برخی پروژه ها هم در دست اقدام است که جای خرسندی دارد.

طالبی گفت: دستگاه های مسئول و متولی قانون جمعیت باید اهتمام ویژه داشته باشند و اطلاع رسانی ها در خصوص قوانین جوانی جمعیت در راستای خدمات رسانی بیشتر به مردم در دستور کار باشد. دستگاه های فرهنگی هم باید گزارشی از اقدامات قانون جوانی جمعیت را ارائه دهند.

وی گفت: اقدامات وسیعی در زمینه توزیع سبد معیشیت یا جهیزیه انجام شده اما بانک اطلاعاتی کامل از افرادی که واقعا به این کمک ها نیاز دارند وجود ندارد، لذا باید عدالت در توزیع این کمک ها رعایت شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در بحث سبد غذایی زنان باردار جزو استان های برخوردار محاسبه شده است گفت: این مهم به هیچ عنوان قابل قبول نیست، با پیگیری دستگاه‌های اجرایی متولی مشکل رفع شده و در حال حاضر هزار و ۳۹۵ زن باردار دهک اول استان مشمول شدند و تا سقف چهار میلیون ریال اقلام غذایی رایگان دریافت کنند.

طالبی  ادامه داد: باید این افراد از طریق دانشگاه علوم پزشکی مطلع شده و بتوانند برای استفاده از سهمیه اقدام کنند و امیدواریم که در مراحل بعدی تعداد مشمولان از دیگر دهک ها افرایش یابد.

وی در پایان با بیان اینکه در خصوص مسکن طلاب حوزه های علمیه مطابق قانون جوانی جمعیت باید پیگیری لازم انجام شود، گفت: همچنین وقف هم زمینه خوبی است و باید فرهنگ سازی شود تا نیت واقفان به این سمت سوق یابد.

کد خبر 1742016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha