کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان از نظر مالی و تجهیزات مورد حمایت قرار گیرند

امام جمعه اهل سنت خاش با بیان اینکه باید مساجد به محل  تعلیم و تربیت  فرزندان ما تبدیل شوند، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان از نظر مالی و  تجهیزات مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه اهل سنت خاش در آیین تکریم ومعارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد سیستان و بلوچستان بیان داشت: مساجد محل تعلیم و تربیت،   تجلی گاه وحدت، نماد اخوت و برادری است و در مالکیت فرد، افراد، موسسه و موسسات نیست.   

وی با بیان اینکه مساجد مدرسه عمومی و رایگان و محل داوری های مردمی و همه اجتماعات است که نیاز دینی مردم را برطرف می کند، افزود: مسجد جایگاه ویژه در دین مبین اسلام دارد.

امام جمعه اهل سنت خاش با اشاره به اینکه مساجد ارزش بسزایی در  جمهوری اسلامی ایران دارند، یادآور شد: کانون های مساجد برای  امور فرهنگی مسجد و جهت رشد  و شکوفایی و تعلیم و تربیت است.

حسین زهی با بیان اینکه از تریبون مساجد ندای الله، رسول الله، اصحاب و  اهل بیت علیه السلام بر می خیزد، تصریح کرد:  مسجد محل شکوفا شدن  درست و صحیح فرزندان ما در راستای  ارتقای عقاید و وحدت اسلامی است.

وی  با تاکید بر اینکه  حمایت عمومی و همه جانبه از مساجد شکل گیرد، افزود: مشارکت  در ساخت و امور فرهنگی و هنری مساجد وظیفه امت اسلامی است.

 امام جمعه اهل سنت خاش ادامه داد: مسجد جایگاهی است که نور آن از زمین تا عرش متجلی است؛ کسانی که در امر ساخت و ساز مساجد مشارکت می نمایند نوری آنان را فرا می گیرد.

حسین زهی گفت: برای اینکه فرزندان ما از فضای مجازی نجات پیدا کنند باید مساجد محل  تعلیم و تربیت  فرزندان ما باشد.

وی از زحمات حجت الاسلام پودینه مدیر سابق کانون های فرهنگی  و هنری مساجد سیستان و بلوچستان تقدیر و تشکر کرد و افزود:  حجت السلام پودینه همکاری  تنگاتنگ با مدیران کانون ها داشتند.   

امام جمعه اهل سنت خاش با اشاره به اینکه  کانون های مساجد را دریابید و حمایت کنید، تصریح  کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از نظر مالی و  تجهیزات مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند برای نوجوانان و جوانان جذابیت داشته باشند.

کد خبر 1742352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha