«محمد بن عبدالله»، اولین مسجد ۵مناره در هند/ بزرگ‌ترین قرآن جهان مهمان مسجد خواهد بود

گزارش‌ها حاکی از آن است که تغییری در طراحی مسجد «محمد بن عبدالله» که قرار است در روستای «دانیپور» واقع در ایالت «آیودیا» هند ساخته شود، ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « awazthevoice»، گزارش‌ها حاکی از آن است که تغییری در طراحی مسجد «محمد بن عبدالله» که قرار است در روستای «دانیپور» واقع در ایالت «آیودیا» هند ساخته شود، ایجاد خواهد شد.

در طراحی اولیه قرار بر این بود که مسجدی بدون گنبد و مناره به سبک مدرن ساخته شود اما در طراحی جدید، مسجد دانیپور دارای پنج مناره خواهد بود که نماد پنج رکن اصلی اسلام هستند.

این خبر را «حاجی عرفات شیخ» که در دسامبر ۲۰۲۳ به عنوان رئیس کمیته توسعه مسجد «محمد بن عبدالله» منصوب شد، اعلام کرد.

شیخ، رئیس سابق کمیسیون اقلیت های «ماهاراشترا» و همچنین به عنوان متولی و مشاور بنیاد فرهنگی هندو-اسلامی که مسئولیت ساخت مجتمع مسجد-بیمارستان را در زمینی که دولت به دستور دیوان عالی کشور به مسلمانان داده، انتخاب شده است.

به گفته او، طرح جدید نشان دهنده اتحاد مسلمانان هند و افتخار آنها در کشورشان خواهد بود.

وی تصریح کرد که بزرگترین نسخه قرآن کریم جهان در این مسجد قرار داده خواهد شد.

«محمد بن عبدالله»، اولین مسجد ۵ مناره در هند / بزرگ‌ترین قرآن جهان مهمان مسجد خواهد بود

رئیس پروژه توسعه مسجد «محمد بن عبدالله» در مورد طرح پیشنهادی برای نگهداری بزرگترین قرآن کریم جهان در مسجد گفت: طول این قرآن حدود ۷ متر است؛ توسط خوشنویسان معروف «ماهاراشترا» نوشته خواهد شد و در ماه رمضان برای ختم قرآن از آن استفاده می‌شود.

حاجی عرفات شیخ گفت که پول این پروژه فقط از طریق کمک های مالی آنلاین جمع آوری می شود.

مراسم گذاشتن سنگ بنای این مسجد به احتمال زیاد در ماه فوریه تا مارس ۲۰۲۴ میلادی برگزار خواهد شد و نامگذاری آن به نام پیامبر اکرم (ص) قطعی شده است.

مسجد «محمد بن عبدالله»، اولین مسجد در هند با پنج مناره نماد پنج رکن اسلام و نام‌های آنها مناره «کلیمه»، مناره «نماز»، مناره «دین»، و مناره  «زکات» و مناره «حج» خواهد بود.

شیخ گفت که همه این مناره ها از فاصله ۱۱ کیلومتری قابل رویت خواهند بود و مسجد، مکانی شبیه تاج محل خواهد بود.

وی افزود: هدف ما این است که این مسجد را از نظر زیبایی و کیفیت به بهترین حد ممکن برسانیم.

مسجدی که قرار است در دانیپور ساخته شود، بخشی از مجموعه‌ای است که دارای یک بیمارستان برای بیماران سرطانی، کالج حقوق، دانشکده دندانپزشکی، مدرسه بین المللی، کتابخانه، خانه سالمندان و یک آشپرخانه بین‌المللی خواهد بود.

حاجی عرفات شیخ گفت: نام خانه سالمندان هنوز مشخص نیست اما هر زمان که تصمیم‌گیری در مورد آن انجام شود به اطلاع مردم خواهد رسید.

بیمارستان این مجتمع نیز یک مجموعه ۵۰۰ تختخوابی است که درمان رایگان به بیماران سرطانی ارائه می دهد.

همچنین گفته می‌شود که خدمات در این مجتمع برای پیروان همه ادیان و برای افراد با هر رنگ و نژاد و جنسیتی ارائه می‌شود و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 1742388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha