مداحان جهاد تبیین را مستمر و هدفمند دنبال کنند

یک مداح اهل بیت(ع) بر پیگیری مستمر و هدفمند جهاد تبیین از سوی مداحان تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد مداحان با شیوه‌های نو و فراجناحی و فرامداحی، این جهاد را در جامعه عملیاتی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،مقام معظم رهبری ۱۳ دی ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دیدار مداحان و شاعران آیینی جایگاه و ظرفیت حقیقی مداحی را ادامه‌دادن راه منورِ مجاهدانِ عرصه تبیین از زمان ائمه(ع) تاکنون دانستند و فرمودند: «هنر مداحی و مقوله هیأت که محورش مداح است و واعظ نیز در کنار او، جزو مهمترین بخش‌های قدرت نرم جامعه اسلامی است. ایشان قدرت نرم را نافذتر و موثرتر از قدرت سخت خواندند و فرمودند: جامعه مداحی امروز جامعه‌ای بلندمرتبه و متعالی است و انتظار از آن، انتقال دقیق معارف دینی، توجه به بحث جهاد تبیین با ابراز بسیار ممتاز مدح و مرثیه است.»

«محسن طاهری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به  تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان مبنی بر اهتمام بر موضوع جهاد تبیین از سوی واعظین و مداحان اهل بیت(ع) اظهار کرد: موضوع جهاد تبیین به قدری از اهمیت برخوردار است که برای پنجمین بار مقام معظم رهبری در بیاناتشان بویژه در حضور مداحان به آن اشاره  و تاکید کردند.

این مداح اهل بیت(ع) بیان کرد: امروز مداحان اهل بیت(ع) باید راهکاره های تحقق عملی جهاد تبیین را پیدا کنند و با شیوه نو و بدیع برای جوامع مختلف مذهبی و فراجناحی و فرامداحی محتواها را ارائه کنند.

طاهری با اشاره به شیوه های تحقق جهاد تبیین در میان  آحاد مردم بویژه جوانان، تأکید کرد: به اعتقاد بنده اثرگذارترین شیوه، همانی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است. در کلام الهی آمده  با عمل خودتان موضوع جهاد تبیین را در جامعه عملیاتی کنید. بنابراین مداح اهل بیت(ع) به تعبیر رهبری باید محتوای خود را با بهترین زبان و بهترین شیوه و با همان خصوصیاتی که در تاریخ جهاد تبیین وجود داشته، به مردم ارائه کند.

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه مداحان و واعظان باید هدفمند موضوع جهاد تبیین را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هیئات مذهبی مستمع ثابت دارند، به همین جهت بحث جهاد تبیین باید به صورت مستمر توسط هیئات دنبال شود.

کد خبر 1742442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha