توسعه فرهنگ قرآنی در آذربایجان‌غربی با طرح مسجد پایگاه قرآنی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: طرح مسجد پایگاه قرآن، فرصتی برای اعتلای فرهنگ قرآنی در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، امروز، در جلسه هم اندیشی با اساتید و قاریان قرآن طرح مسجد پایگاه قرآن که در محل ستاد کانون‌های مساجد استان برگزار شد، گفت: مساجد، پایگاه‌های اصلی فعالیت‌های قرآنی در کشور هستند و باید با برنامه‌ریزی و تلاش، این نقش را تقویت کنیم.

وی افزود: کانون های فرهنگی و هنری با فعالیت‌های گسترده قرآنی در طول سال نقش بسزایی در معرفی، شناسایی و پرورش نخبگان قرآنی دارد.

این مسئول ادامه داد:  در طول سال، طرح‌های مختلف قرآنی از جمله طرح اوقات فراغت با رویکرد برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های تخصصی قرآنی همواره در دستور کانون های فرهنگی و هنری قرار دارد.

رضایی گفت: طرح مسجد پایگاه قرآنی، طرحی جامع و کاربردی است که می‌تواند نقش مساجد در ترویج فرهنگ قرآنی را به طور چشمگیری افزایش دهد. این طرح، با محوریت آموزش و پرورش نسل جوان، به دنبال تربیت قاریان و حافظان قرآنی در سطح استان است.

توسعه فرهنگ قرآنی در آذربایجان‌غربی با طرح مسجد پایگاه قرآنی

استفاده از ظرفیت‌ اساتید و قاریان قرآن استان در طرح مسجد پایگاه قرآنی

رضایی با بیان اینکه در اجرای این طرح، از ظرفیت‌های اساتید و قاریان قرآن استان استفاده خواهد شد، گفت: در جلسه امروز، با اساتید و قاریان قرآن استان به بحث و تبادل نظر در خصوص اجرای این طرح پرداختیم و نظرات و پیشنهادات آنها را دریافت کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به نظرات و پیشنهادات اساتید و قاریان قرآن، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این طرح انجام خواهد شد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، شاهد اجرایی شدن این طرح در استان باشیم.

گفتنی است؛ در این جلسه، اساتید و قاریان قرآن استان نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن پرداختند و آنها بر اهمیت آموزش و پرورش نسل جوان در حوزه قرآنی تاکید کردند و خواستار توجه ویژه به این موضوع در اجرای این طرح شدند.

طرح مسجد پایگاه قرآن، طرحی ملی است که با هدف اعتلای فرهنگ قرآنی در مساجد کشور، توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا می‌شود.

فراخوان اساتید و قاریان برتر کشوری و استانی از طرح مسجد پایگاه قرآن

اساتید و قاریان برتر کشوری و استانی حمایت از طرح مسجد پایگاه قرآن پرداختند. آنها معتقدند که این طرح می تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم ایفا کند.

اساتید و قاریان برتر کشوری و استانی از همه قاریان نوجوان وجوان دعوت می کنند تا در این طرح شرکت کنند.آنها معتقدند که این طرح می تواند فرصتی بی نظیر برای علاقه مندان به قرآن باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۴۱۸۶۷۷۰۳ تماس حاصل نمایید.

کد خبر 1742732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha