پهلوی نوکر استعمار و استکبار جای افتخاری ندارد/همه جهان اسلام مدیون تلاش ها و رشادت‌های حاج قاسم هستند

امام جمعه یاسوج گفت: حاج قاسم سلیمانی طلبکار همه بوده و همه جهان اسلام مدیون تلاش ها و رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی بوده که جلوی نقشه‌های دشمنان را گرفت و آنها را خنثی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند متعال در سوره انفطار می‌فرماید «در روز قیامت آسمان شکافته خواهد شد، نظم کنونی جهان به هم می‌ریزد و جهانی جدید پایه گذاری می‌شود، ستارگان از مدار خارج می‌شوند، وضعیت هولناک و وحشتناکی اتفاق می‌افتد و ...».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه انسان در روز قیامت از همه اعمال خود آگاه می‌شود، گفت: انسان نباید نسبت به پروردگاری که او و همه عالم را آفرید و لحظه به لحظه به انسان نعمت و نفس می‌دهد، مغرور باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه خداوند رزق و روزی انسان را در کره خاکی مستقر کرد، افزود: برخی در برابر فرمان خدا طغیان و از مرزهای فرامین الهی و خطوط قرمز عبور و آنها را زیر پا می‌گذارند.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: چون خداوند متعال زود انسان را در برابر گناهان ماخذه نمی‌کند، انسان ها به سمت گناه می‌روند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه خداوند با قدرت، عظمت و علم خود جهان را آفریده است، ادامه داد: خداوند تعدیل در عذاب قرار داده و همه دنیا، اعضا و جوارح انسان در نظم قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه انسانی که عالم پس از مرگ را به خوبی درک نکرده دست به گناه می زند، یادآور شد: چنین انسانی روز قیامت را به فراموشی سپرده ولی خداوند بر ما فرشتگانی قرار داده تا اعمال و افکار نیک و بد ما را می‌نویسند.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: در سایه تقوا و رعایت دستورات پروردگار انسان به سعادت دنیا و آخرت خواهد رسید و زندگی و مرگ آبرومندانه‌ای خواهد داشت.

امام جمعه یاسوج عالم قبر را دردناک دانست و افزود: کسی که از دین اسلام و دستورات الهی خارج شده، حق دفن آن را در قبرستان مسلمانان ندارند.

وی به ۱۷ دی ماه، اجرای طرح استعماری کشف و حذف حجاب به دست رضاخان خبیث و ملعون در سال ۱۳۱۴ اشاره کرد و ادامه داد: این یک طرح وحشتناکی بود برای اینکه همه ارزش‌های دینی را از بین ببرند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه وقتی بی‌حیایی، برهنگی و ولنگاری در جامعه حاکم شود همه اعتقادات از دست می‌رود، تاکید کرد: اساساً آنها این طرح کشف حجاب را خوب مطالعه کرده که اگر جامعه‌ای زن‌های آنها برهنه شدند، مردان آنها نیز ولنگار، گناهکار و فاسد می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که زنان، دختران و پسران آنها فاسد شدند، نماز نمی‌خوانند و روزه نمی‌گیرند، به سراغ کار حرام رفته و هر گناهی را می‌پذیرند، به راحتی شراب خوار شده و کارهای خلاف انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: فساد، فحشا و ولنگاری زیربنای همه گناهان بوده و رضاخان قبل از رسیدن به تاج و تخت در مراسمات مذهبی شرکت می‌کرد ولی بعد از اینکه توسط آمریکا و غرب به قدرت رسید، در جهت منافع این کشورهای استعماری و استکبار حرکت کرد.

آیت الله حسینی بیان کرد: آمریکا و کشورهای استعماری بعد از رضاخان فرزند او را جایگزین کردند و این نهایت ذلت و خواری بوده که در یک کشور سلطان و حاکمیت آن دست ملت آن کشور نباشد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی‌ها به دوران پهلوی افتخار می‌کنند ولی پهلوی خود نوکر استعمار و استکبار بود و جای افتخاری ندارد.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها ضمن تسلیت شهادت جمعی از هم‌وطنان عزادار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: این موضوع حادثه غم انگیز و اشکباری بود که افراد بی‌گناهی در خون غلطیدند و ۸۵ نفر انسان بی‌گناه شهید و حدود ۲۰۰ نفر مجروح شدند.

آیت الله حسینی یادآور شد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با همراهی جبهه کفر، نفاق و استکبار بر علیه ملت ما می‌تازند که بیش از ۱۷ هزار انسان بی‌گناه به عنوان اسکلت و مغز متفکر اسلام و نظام را ترور کردند.

امام جمعه یاسوج افزود: وقتی دشمنان از طریق ترور نتوانستند به اهداف خود برسند، جنگ هشت ساله را صدام با همکاری دنیای استعمار و استکبار بر علیه کشور تحمیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز در جنگ غزه آمریکا پشت رژیم صهیونیستی ایستاده، در جنگ هشت ساله نیز آمریکا بر علیه کشورمان نیز پشت صدام بود و از وی حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

آیت الله حسینی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه‌ای که توسط دشمنان بر علیه انقلاب نظام تحمیل شد، ادامه داد: آنها با راه‌اندازی داعش به هر کشوری که مقابل سلطه آمریکا و دنیای غرب بود مقابله و آنجا را ویران می‌کردند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه داعش تلاش می‌کرد تا حاشیه امنی برای اسرائیل و آمریکا ایجاد کند، اظهار کرد: داعش سوریه و بخش‌هایی از عراق را ویران کرد که جمهوری اسلامی و فرمانده میدان حاج قاسم سلیمانی کمر آنها را شکست.

وی ضمن تاکید بر اینکه اصل نظام جمهوری اسلامی یک ضربه کشنده و مهلکی بر پیکر استعمار، آمریکا و انگلیس بود، اظهار کرد: آنها نقشه شومی برای خاورمیانه و تجزیه کشورهای اسلامی از جمله ایران داشتند و می‌دانستند مرکز مقاومت و رهبری جبهه مقاومت در مقابل آمریکا، ایران است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی طلبکار همه بوده و همه جهان اسلام مدیون تلاش ها و رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی بوده که جلوی نقشه‌های دشمنان را گرفت و آنها را خنثی کرد.

امام جمعه یاسوج به اینکه حاج قاسم سلیمانی عاشق شهادت بود، ادامه داد: همه ما آرزوی شهادت داریم و از مرگ نمی‌ترسیم، زیرا فرزندان عاشورا بوده و برای اسلام جان خود را فدا می‌کنیم.

وی یادآور شد: در مکتب اسلام و راه خدا وقتی انسان می‌میرد و کشته می‌شود، دوباره جان می‌گیرد و چنین انسانی زنده است، ضمن اینکه راه شهید مشخص و این راه مقدس ارزشمند است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد اگر امروز حاج قاسم سلیمانی حضور ندارد ولی رویش عظیمی به وجود آمده و حاج قاسم تبدیل به یک مکتب شده و دشمنان از همین موضوع ترس و واهمه دارند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: دشمنان وقتی شکوه تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی را دیدند و از طرفی حضور مردم بر سر مزار این شهید بزرگ را مشاهده کردند دست به این اقدام تروریستی زدند و باید بدانند که شهادت زائران حاج قاسم اشتباه بزرگی بود که انجام گرفت و بدانند که انتقام سختی خواهیم گرفت.

وی شهیدان را ریشه‌های انقلاب دانست و گفت: هر شهیدی که بر خاک می‌افتد، ریشه‌ای برای انقلاب، اسلام، ولایت و ارزش‌ها است.

کد خبر 1742816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha