وزیر میراث فرهنگی به خراسان جنوبی سفر می‌کند

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز(شنبه) برای بازدید از پروژه‌های گردشگری به استان سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید عزت‌الله ضرغامی ظهر شنبه(۱۶ دی) با هدف بازدید از ظرفیت‌ها و پروژه‌های گردشگری به استان سفر می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر یک روزه خود به خراسان جنوبی از محل موزه بزرگ استان در محل بلوار صیادشیرازی بازدید خواهد کرد. عملیات اجرایی موزه بزرگ خراسان جنوبی در مساحت سه هزار متر مربع که مصوبه ساخت آن مربوط به ۱۷ سال پیش است خردادماه امسال با حضور استاندار آغاز شد. برای شروع عملیات اجرایی این موزه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل سفر اول رییس جمهور به استان و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع ملی اختصاص یافت.

زمین این موزه به متراژ سه هزار متر مربع حد فاصل بلوار صیاد شیرازی و شهید ناصری قرار دارد و پیش‌بینی مجموع اعتبار مورد نیاز برای ساخت و تکمیل این موزه ۱۰۰ میلیارد تومان است که در سه طبقه بالای همکف و ۲ طبقه زیر زمین ساخته خواهد شد.

همچنین شرکت در جلسه شورای توسعه میراث فرهنگی و صنایع دستی استان و بازدید از باغ رحیم‌آباد، ارگ کلاه فرنگی و باغ جهانی اکبریه بیرجند از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی به استان است.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اراضی شهر قدیم قاین بازدید خواهد کرد و در جریان مسائل مرتبط با این بافت قدیمی قرار خواهد گرفت.

سه هزار و ۲۱۸ اثر تاریخی و طبیعی در خراسان جنوبی شناسایی شده که از این تعداد تاکنون هزار و ۳۷ اثر در فهرست میراث ملی قرار گرفته و این استان دارای ۹ اثر ثبت جهانی است.

تاکنون ۹ رویداد این استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شده است. آیین سنتی بی‌بی گردی، جشنواره انار و زعفران، بازی بومی و محلی روستای گستج، آیین سنتی کوزه شکنی قاین، جشنواره طلای سرخ قاینات، جشنواره شهاب باران، جشنواره ملی زرشک در بیرجند، مراسم بیل زنی خوسف و عناب ته کنی خوسف از جمله رویدادهای ثبت شده است.

کد خبر 1742908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha