ضرورت تبدیل مجتمع فرهنگی ایجرود به سینما

با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتمع فرهنگی زرین ایجرود تبدیل به سینما می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه در سفر به شهرستان ایجرود در  آیین بهره برداری از مجموعه فرهنگی زرین شهرستان ایجرود، اظهار کرد: زمینه تبدیل سالن این مجتمع فرهنگی به سینما باید مهیا شود.


وی با بیان اینکه دستورهای لازم به معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد به منظور تبدیل مجموعه فرهنگی زرین ایجرود به سینما در راستای بهره مندی بیشتر مردم این شهرستان از سالن های فرهنگی داده می شود، افزود: حداکثر در مدت یک‌ماه باید نسبت به تجهیز این سالن، نصب پرده سینمایی و سامانه صوتی مورد نیاز اقدام و در اختیار اهالی هنر این شهرستان قرار گیرد.


در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان با ارائه گزارشی از از روند ساخت این مجموعه فرهنگی، گفت: عملیات اجرایی و ساخت مجتمع فرهنگی هنری زرین شهرستان ایجرود از سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۹۱۳ مترمربع آغاز شده بود.


امرالله حسنی ادامه داد: مجتمع فرهنگی هنری زرین شهرستان ایجرود شامل فضاهای مختلف فرهنگی و آموزشی به منظور برگزاری کلاس و کارگاه های عملی و نظری، سالن اجتماعاتی با ظرفیت ۲۲۴ نفر، نمایش، محیط‌های فرهنگی و هنری و کارگاه‌های عملی ساخته شده است.


وی خاطرنشان کرد: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری زرین شهرستان ایجرود قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم هزینه شده بو که ۲۶ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای تکمیل و تجهیز این پروژه نیاز بود و با همت مسئولان در دولت سیزدهم و با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین اعتبار شده و آماده بهره برداری شده است.

کد خبر 1742981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha