بازخوانی مکتب شهید سلیمانی ضرورت جامعه امروز است

حجت الاسلام ملکی بازخوانی مکتب شهید سلیمانی را ضرورت جامعه امروز دانست و گفت: حاج قاسم تابع محض ولایت بود و اساسا نگاه فراجناحی به مسائل سیاسی کشور داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام ابراهیم ملکی_ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رودبار در یادواره شهدای روستای انارکول که به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، مکتب شهید حاج قاسم را یک مکتب فرا زمانی و فرا مکانی دانست و گفت: بازخوانی مکتب شهید سلیمانی ضرورت جامعه امروز است.

وی افزود: از این مکتب می توان به عنوان الگوی عملی در بخش های مدیریتی و اجرایی کشور و حتی جهان اسلام بهره برد.  

ملکی تصریح کرد: شهید سلیمانی در حوزه سیاست اهل افراط و تفریط نبود و اساسا نگاه فراجناحی به مسائل سیاسی کشور داشت.

وی شهید سلیمانی را دارای تقوای سیاسی دانست که گرفتار حزب، گروه و جریان های سیاسی خاصی نشد و ادامه داد: حاج قاسم تابع محض ولایت بود.  

ملکی ادامه داد: در مکتب شهید حاج قاسم تکلیف نامزدهای انتخاباتی مشخص است، رقابت سالم، عدم تخریب یکدیگر و عدم تشدید فضای دوقطبی از مولفه‌های مکتب شهید سلیمانی است.

وی تاکید کرد: در این مکتب همچنین تکلیف رای دهندگان هم مشخص است، مشارکت حداکثری، انتخاب نماینده انقلابی و دارای روحیه شایسته سالاری از مولفه‌های مکتب شهید سلیمانی است.

ملکی با بیان اینکه، راه حل مشکلات کشور تحریم انتخابات نیست، گفت: فقط حضور حداکثری و انتخاب درست است و مردم نیز بدانند که اصلاح طلبان انتخابات مجلس در سال ۱۴۰۲ را معبر برای انتخابات ریاست‌ جمهوری سال۱۴۰۴ می دانند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان، راه حل برون رفت کشور از مشکلات موجود را راه حل انقلابی نمی دانند بلکه مسیر اصلاحات می دانند و به دنبال باور آن هستند، اظهار کرد: ما دیدیم که چگونه از مسیر اصلاحات مشکلات کشور در دولت سابق حل شد، کاربجایی رسیده بود که آب خوردن مردم را به برجام گره زده بودند.  

ملکی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا انقلابی عمل نکردیم عقب ماندیم» گفت: اصلاح طلبان دقیقا ۱۸۰درجه برخلاف منویات رهبری موضع می گیرند، زیرا همیشه با ولایت زاویه داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان خود را بخشی از نیروی انقلابی می دانند ولی به صراحت می گویند که انقلاب نمی خواهیم و به دنبال اصلاحات در جمهوری اسلامی هستند، می‌گویند سپاه نباید در اختیار یک جناح سیاسی قرار بگیرد، شهدای دفاع مقدس را نباید در اختیار یک جناح سیاسی بنامیم.

ملکی ادامه داد: در جواب آنها باید بگوییم سپاه و شهدا وابسته به هیچ جناح سیاسی نیستند بلکه در جناح مردم هستنذ، چون از مردم و برای همین مردمند.

کد خبر 1743055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha