داعش مسئولیت انفجار در منطقه شیعه‌نشین کابل را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار در منطقه شیعه‌نشین کابل که بر اثر آن دو غیرنظامی کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «abcnews»، گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار در منطقه شیعه‌نشین کابل را بر عهده گرفت.

پیش از این طالبان اعلام کرده بود که یک مینی‌بوس در محله شیعه‌نشین در کابل، پایتخت افغانستان منفجر شد که بر اثر آن دو غیرنظامی کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

 یکی از مقامات طالبان در این باره گفت: این اولین حمله تروریستی در این کشور در سال ۲۰۲۴ بود.

«خالد زدران»، سخنگوی پلیس گفت که این انفجار در بخش غربی شهر، حوالی ساعت ۱۸:۲۰ در منطقه «دشت برچی» رخ داد.

پلیس در آن زمان اعلام کرد که هنوز مسئولیت این حمله را کسی بر عهده نگرفته است، اما گروه وابسته به داعش در این منطقه پیش از این مدارس، بیمارستان ها و مساجد شیعیان را هدف قرار داده است.

اما پس از چند ساعت گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت و اعلام کرد که با یک بمب کنار جاده‌ای این مینی‌بوس را هدف قرار داده است.

در ماه نوامبر نیز در همین منطقه کابل، داعش مسئولیت انفجار مینی‌بوس را برعهده گرفت که در آن ۷ نفر کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

در ۲۶ اکتبر، بر اثر انفجار یک باشگاه ورزشی در همان محله، چهار نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند و آن رمان هم داعش مسئولیت حمله را بر عهده گرفت.

«محمد یعقوب مجاهد»، وزیر دفاع طالبان، هفته گذشته گفت که حملات گروه‌های وابسته به داعش در سال گذشته ۹۰ درصد کاهش داشته است.

گروه وابسته به داعش از زمانی که طالبان کنترل افغانستان را در سال ۲۰۲۱ به دست گرفتند، رقیب اصلی طالبان بوده است. تروریست‌های داعش در کابل و ولایات شمالی در حملات بسیاری، شیعیان را هدف قرار داده اند.

کد خبر 1743089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha