مسجد؛ مرکز تحول و تربیت

مدیر کانون فرهنگی هنری «بقیه الله الاعظم(عج)» خرم آباد، گفت: نیازسنجی و مطالعه پیرامون نیازهای مردم از مهم ترین رویکردهای این کانون مسجدی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، مساجد از صدر اسلام محور فعالیت های موثر اجتماعی در عرصه های مختلف بوده اند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مانند صدر اسلام جایگاه خود را بازیافتند و به پایگاه ارتباطی مردم تبدیل شدند، امروزه هم مساجد به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی در کاهش آسیب های اجتماعی نقشی موثر دارند.

مسجد مرکز تمام تحولات خوب و عالی ونقطه تحول و تربیت است،  در این راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان،جذب اقشار مختلف به مساجد و برنامه ریزی در راستای تعلیم و تربیت نسل جوان و نوجوان راه اندازی شده اند.

در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، فرصت برگزاری اقدامات و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری فراهم شده است و افراد دغدغه مند در حوزه دین، فرهنگ و هنرفرصت انجام کارهای فرهنگی در مساجد و محلات را به دست می‌آورند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از بیانیه گام دوم بر نقش حلقه‌های میانی و نقش جدی کانون‌های مساجد به عنوان یکی از خاستگاه‌های اصلی حلقه‌های میانی تاکید فرموده اند.

کانون فرهنگی هنری بقیه الله الاعظم (عج) خرم آباد یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال استان لرستان است که در لبیک به نداری رهبر فرزانه انقلاب در راستای تقویت فرهنگ دینی، جذب اقشار مختلف به مساجد، بصیرت افزایی، دستگیری از نیازمندان، حمایت از اشتغال نیازمندان، توانمند سازی نسل جوان و نوجوان در مساجد و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان تلاش می کند.

امین خورشیدوند مدیرکانون فرهنگی بقیه الله الاعظم(عج) مسجد الاقصی خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، احیای مسجد را از برنامه های مهم کانون فرهنگی هنری مسجد خواند واظهار داشت:  نیازسنجی و مطالعه پیرامون نیازهای مردم از مهم ترین رویکردهای کانون فرهنگی هنری بقیه الله است.

وی افزود: برنامه ریزی برای جذب نسل جدید، آگاهی بخشی، آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی رویکرد برنامه های این کانون فرهنگی هنری مسجد است.

مسجد مرکز تحول و تربیت است

خورشیدوند با بیان اینکه احیای مساجد قدمی بزرگ در رفع مشکلات جامعه خواهد بود، خاطرنشان کرد: این مهم مستلزم جذب مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است و این مهم رسالتی برای فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مسجد است.

وی بیان کرد: تقویت بنیه فکری، فرهنگی و آموزشی جامعه از طریق مساجد و کانون های فرهنگی و هنری به عنوان مرکز فعالیت های فرهنگی و هنری نوجوانان و جوانان در مساجد بهترین روش مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

ایجاد شبکه هم افزایی فرهنگی در کانون فرهنگی هنری مسجد

خورشیدوند با اشاره به برنامه ریزی انجام شده در راستای ایجاد شبکه هم افزایی فرهنگی در کانون فرهنگی هنری مسجد، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و به صورت مستمر برنامه های فرهنگی وهنری در مسجد برگزار یم شود.

وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعات از نیازمندان محله، ادامه داد: در مناسبت های مختلف با مشارکت خیرین و افراد نیکوکار از نیازمندان حمایت و بسته های معیشتی بین آنان توزیع می شود.

مسجد مرکز تحول و تربیت است

مدیرکانون فرهنگی بقیه الله الاعظم(عج) مسجد الاقصی خرم آباد، خاطرنشان کرد: همچنین گروه جهادی با عضویت فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: اهدای بسته های معیشتی جهت خانواده های نیازمند، اهدای کیف و لوازم التحریر از دیگر فعالیت های  این کانون فرهنگی هنری مسجد در راستای حمایت از نیازمندان است.

خورشیدوند با بیان اینکه با مشارکت اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد فعالیت های عمرانی ونوسازی محیط مسجد آغاز شده است، افزود: در حال حاضر عملیات نوسازی طبقه دوم کانون اجرایی شده است.

مسجد مرکز تحول و تربیت است

وی ادامه داد: رنگ آمیزی و دیوار نویسی دیوارهای بیرونی مسجد، پیگیری ایجاد کتابخانه عمومی در محل از دیگر فعالیت های انجام شده در مسجد الاقصی منطقه کوی فلسطین خرم آباد است.

خورشیدوند بیان کرد: در گام دیگر پیگیر تکمیل نمای بیرونی مسجد و بهسازی فضای بیرونی هستیم.

مسجد مرکز تحول و تربیت است

ایجاد مدرسه قرآنی و زبانسرا در مسجد الاقصی خرم آباد

مدیرکانون فرهنگی بقیه الله الاعظم(عج) مسجد الاقصی خرم آباد، اذعان داشت: پس از تکمیل عملیات عمرانی ساختمان کانون فرهنگی هنری مسجد، مدرسه قرآنی و زبانسر با رویکرد تقویت فعالیت های فرهنگی و مذهبی در مسجد راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، آموزش حفظ قرآن تحت نظر اساتید مجرب استان، کلاس گفتگو و بحث آزاد، آموزش احکام توسط طلاب محل و پاسخ به شبهات فضای مجازی و رفع شبهه دشمنان از دیگر فعالیت های برنامه ریزی شده کانون فرهنگی هنری بقیه الله الاعظم (عج) خرم آباد است.

برنامه محوری کانون فرهنگی هنری مسجد در راستای توانمند سازی و ایجاد اشتغال برای نسل جوان

خورشیدوند با اشاره به برنامه های این کانون فرهنگی هنری مسجد در راستای توانمند سازی و ایجاد اشتغال برای جوانان محل، افزود: در این راستا کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای در رشته هایی چون تعمیر بردهای الکترونیکی، تعمیر لوازم خانگی، برق ساختمان،و دیگر کلاس های فنی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در نشاط و تندرستی  ومقابله با آسیب های اجتماعی، بیان کرد: در این راستا باشگاه ورزشی در جوار مسجد الاقصی خرم آباد راه اندازی شده است.

مسجد مرکز تحول و تربیت است

مدیرکانون فرهنگی بقیه الله الاعظم(عج) مسجد الاقصی خرم آباد، اظهار کرد: برگزاری کلاس آموزشی رباتیک و راه اندازی یک موسسه تولید محتوای رسانه ای  و فضای مجازی بنام دیار ازدیگر فعالیت های برنامه ریزی شده این کانون فرهنگی هنری مسجد است.

کد خبر 1743142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha