شورای حکمای مسلمان قتل امام جماعت مسجد «نیوجرسی» را محکوم کرد

شورای حکمای مسلمان به سرپرستی «شیخ الازهر» در بیانیه ای ابراز نگرانی عمیق خود را در مورد تیراندازی به امام جماعت مسجد در «نیوجرسی» آمریکا اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « ahram»،شورای حکمای مسلمان به سرپرستی «شیخ الازهر» در بیانیه ای ابراز نگرانی عمیق خود در را مورد تیراندازی به «امام حسین شریف»، امام جماعت مسجد در «نیوجرسی» آمریکا اعلام کرد.

امام حسین شریف بامداد چهارشنبه بعد از نماز صبح توسط یک مهاجم ناشناس در پارکینگ مسجد مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

در این بیانیه آمده است: شورای حکمای مسلمانان چنین اقدامات جنایی را که در گسترش نزاع ها و تشدید گفتار نفرت ، تعصب و نژادپرستی تاثیر بسزایی دارد، محکوم می‌کند.

این شورا خواستار اجرای عدالت در مورد عاملان این اقدام شد شد و بر لزوم ارتقاء ارزشهای گفتگو ، تحمل و همزیستی تأکید کرد.

شورای حکمای مسلمان تسلیت صمیمانه خود را به خانواده «امام حسین شریف»، جامعه محلی در «نیوآرک» و کل جامعه مسلمانان در آمریکا تسلیت گفت.

«مت پلاتکین»، دادستان کل ایالت نیوجرسی اعلام کرد که بازرسان هنوز انگیزه تیراندازی را نمی دانند.

این در حالی است که ایالت نیوجرسی خانه جمعیت زیادی از مهاجران مصری و فلسطینی در میان سایر جوامع مهاجر عرب و مسلمان است.

شریف سال ها در کنار وظایفش در مسجد به عنوان مامور امنیت حمل و نقل در فرودگاه بین المللی «لیبرتی» نیوآرک کار می کرد.

شورای حکمای مسلمان اعلام کرد که قتل شریف یکی از تازه‎ترین موارد از سری حوادث علیه مسلمانان و فلسطینی ها در آمریکا است که باید به زودی متوقف شود.

در اواسط ماه اکتبر ، یک مرد آمریکایی به طرز فجیعی یک پسر 6 ساله فلسطینی-آمریکایی را چاقو زد و مادرش را در یک حمله فجیع در نزدیکی شیکاگو به دلیل مسلذمان بودن زخمی کرد.

در ماه نوامبر نیز یک شهروند دیگر آمریکایی سه دانش آموز آمریکایی تبار فلسطینی که دو نفر از آنها چفیه‌های فسلطینی پوشیده بودند را هدف شلیک قرار داد.

در بیانیه شورای حکمای مسلمان آمده است که چنین جنایاتی نشان دهنده جهش نگران کننده در حوادث نفرت است که توسط شورای روابط آمریکایی-اسلامی در ماه نوامبر گزارش شد.

این شورا در گزارش خود نوشت که 774 درخواست برای کمک و گزارش های مربوط به حوادث اسلام هراسانه از مسلمانان در سراسر آمریکا دریافت کرده است که 182 درصد افزایش در مقایسه با سال پیش از آن داشته است.

کد خبر 1743154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha