باید ابعاد مختلف سیره حضرت صدیقه طاهره (س) را شناخت و در زندگی خود جاری کرد

نشستی به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن با حضور جمع انبوهی از زنان زیمبابوه ای از نهادهای مختلف مذهبی حراره در محل کالج فاطمه زهرا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حمید بختیار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها ) و روز زن به مدعوین و افراد حاضر در مراسم، رنج زنان و کودکان در سرزمین فلسطین و غزه را یادآور شد که هر روز هدف حملات رژیم غاصب اسرائیل قرار دارند.

وی افزود: از آغاز حملات رژیم غاصب صهیونیستی، هزاران زن و کودک جان خود را از دست داده اند و این جنایت ها با همراهی و حمایت آمریکا در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: همه در قبال این وضعیت سخت در فلسطین مسئولیت داریم و باید به فکر زنان و کودکان فلسطینی باشیم که همچنان زیر بمباران شدید رژیم صهیونیستی هستند و رنج های ناگواری بر آنها تحمیل شده است و هر اقدامی که در توان ما است، انجام دهیم.

وی با اشاره به فضائل و نقش حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان یک زن، از ایشان به عنوان یک الگو برای همه جهانیان یاد کرد و افزود: باید ابعاد مختلف سیره حضرت صدیقه طاهره (س) را شناخت و آن را در زندگی خود جاری کنیم.

 همچنین رایزن فرهنگی با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، یاد و خاطره وی را گرامی داشت و به نقش این شهید بزرگوار در مبارزه با گروه تروریستی داعش اشاره کرد.

وی به بیان رشادت های سردار سلیمانی در سوریه و عراق پرداخت و افزود: سردار سلیمانی تنها از مسلمانان دفاع نکرد بلکه حتی از پیروان سایر ادیان که تحت حمله و ظلم داعش بودند، دفاع کرد.

 کشیش داکا از کلیساهای شورای زیمبابوه از زنان مسلمان به دلیل انجام کارهای خیریه در جوامع مسلمان با هدف متحد کردن همه زنان و همچنین دفاع از حقوق آنها تمجید کرد.

او همچنین از وضعیت زنان و کودکان در فلسطین اظهار تأسف کرد و حملات رژیم صهیونیستی و حامیان آن به زنان و کودکان را مایه تأسف دانست.

خانم هاجر مکوئین جا رئیس سازمان زنان فاطمه الزهرا(س)، ضمن تبریک این میلاد فرخنده از حضرت فاطمه به عنوان الگویی برای همه یاد کرد و افزود: بر اساس مفاهیم عمیق اسلام، زنان با بندگی و عبودیت الهی می‌توانند رشد کرده و به درجات رفیع دست یابند.  

کد خبر 1743216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha