نیازمند ارتقای نقش‌آفرینی رسانه در حوزه زن و خانواده هستیم

دبیر ستاد راهبری زن و خانواده گفت: امروزه یکی از بایسته ها این است که در راستای تحول فرهنگی شاهد ارتقای سطح نقش آفرینی رسانه در حوزه زن و خانواده باشیم.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با بیان اینکه امروزه یکی از بایسته ها این است که در راستای تحول فرهنگی شاهد ارتقای سطح نقش آفرینی رسانه در حوزه زن و خانواده باشیم گفت: ایجاد تحول فرهنگی پیش از هر چیز دیگری نیاز به تحول در نگرش افراد جامعه دارد که در این خصوص رسانه ها و فعالان فضای مجازی نقش مهمی برعهده دارند.

دبیر ستاد راهبری زن و خانواده افزود: در این باره لازم است که دغدغه مندان فرهنگی با هم افزایی و به شکل هوشمندانه به کنشگری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پرداخته و به سوالات و شبهات جامعه به خصوص در زمینه عفاف و حجاب پاسخ دهند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر ناظر به لزوم ارتباط گیری با مدارس و دانشگاه ها و حوزه های علمیه است که در این خصوص البته طرح های خوبی در حال اجراست و باید با قوت این ها استمرار داشته باشد.

وی گفت: از سوی دیگر با توجه به ارتباط حوزه‌های علمیه با آحاد مردم، فعالان فرهنگی مناطق و استان‌های کشور، دانشگاه ها و مدارس و نیز عمق نفوذی که در خانواده ها دارند، لذا می‌توانند زمینه اجرایی شدن بسیاری از قوانین کشور را فراهم کنند و در راستای اجرایی شدن قوانین، و نظارت بر آن ها نقش آفرین باشند.

ظهیری همچنین بیان داشت: ستاد زن و خانواده یکی از ستادهای تخصصی حوزه های علمیه است که در راستای تبیین و ترویج نقش و جایگاه زن و خانواده در تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور و اقامه دین در جامعه شکل گرفته و به کار خود با قوت ادامه می دهد.

کد خبر 1743242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha