ساخت ۸۵۰ مسجد طی ۱۰ سال در هند

انجمن خیریه دبی در مدت ۱۰ سال، ۸۵۰ مسجد در هند با هزینه ۴۲.۳ میلیون درهم ساخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البیان، انجمن خیریه دبی مجموع پروژه‌های ساخت مسجد را که در ۱۰ سال گذشته در هند اجرا کرده و مبالغی را که از محل کمک‌ها و حمایت‌های نیکوکاران به آن‌ها اختصاص داده است، اعلام کرد.

انجمن خیریه دبی گفت: ساخت مساجد،۴۲ درصد از ارزش این پروژه‌ها را تشکیل می‌دهد.

احمد السویدی، مدیر اجرایی انجمن خیریه دبی گفت: ساخت مساجد در هند، به عنوان بخشی از پروژه های خیریه پایدار انجمن برای بازسازی خانه های خدا در این کشور و در بقیه مناطق آسیایی، آفریقایی و عربی است واین کار با همکاری انجمن‌های خیریه همان کشورها انجام می‌شود.

وی افزود: ساخت مساجد یکی از کارهای خیرخواهانه‌ای است که افراد نیکوکار در آن مشارکت می‌کنند و تمایل دارند به خاطر اجر و ثواب آن زمینه را برای اجتماع مسلمانان، اقامه اذان، برپایی نماز و حفظ قرآن کریم فراهم کنند.

وی افزود: ساختن، مراقبت و نگهداری مساجد یکی از بزرگ‌ترین تقرب های الهی و یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که خیرین را به خود جذب می کند، به ویژه اینکه مناطق زیادی در سراسر جهان وجود دارد که مسلمانان هنوز مسجدی برای اقامه نماز ندارند.

السویدی در مورد نیاز به آخرین مسجدی که انجمن خیریه دبی آن را در مادیا پرادش هدن افتتاح کرد، گفت: انجمن خیریه دبی نامه‌ای از یک نهاد اسلامی هند دریافت کرد که با آن در اجرای پروژه های خیریه، عمرانی و پایدار در خصوص وجود مسجد در منطقه مذکور قدیمی و فرسوده همکاری کند و بر همین اساس با یکی از خیرین از محل دائمی خود تماس گرفتیم وشرکای انجمن این موضوع را به او اطلاع دادند و او نیز اعلام کرد که همکاری می‌کند و با کمال میل با هزینه شخصی خود از ساخت مسجد حمایت کرد.

مدیر اجرایی از شرکای نیکوکار و حامیان پروژه های انجمن خواست به همکاری و کمک‌های خود برای توسعه پروژه‌های خیریه، ایجاد مساجد، حفر چاه، ساخت بیمارستان، مدرسه، پرورشگاه و سایر پروژه های اجرا شده توسط انجمن در کشورهای جهان ادامه دهند و پیوند همبستگی و ارزش‌های اسلامی را توسعه و تقویت کنند.

گفتنی است، انجمن خیریه دبی در آخرین کار خود، یک مسجد جدید در ایالت مادیا پرادش هند با هزینه کل حدود ۵۹۱ هزار درهم افتتاح کرد.

با افتتاح این مسجد، تعداد مساجدی که این انجمن از ۱۰ سال پیش در هند ساخته است  به ۸۵۰ مسجد با هزینه کلی ۴۲ میلیون و ۳۷۷ هزار درهم رسید.

مسجد جدید با مساحت ۶۰۰ متر مربع برای یک هزار نمازگزار ظرفیت دارد و از آجر با سقفی مستحکم ساخته شده و دارای امکانات خدماتی است.

کد خبر 1743280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha