بهره گیری از ابزار فرهنگ، هنر و رسانه در راستای نشر اندیشه های امام خمینی(ره)

حجت الاسلام کمساری گفت:یکی از اصلی ترین، کاربردی ترین و تخصصی ترین کارها در راستای نشر اندیشه های امام انجام کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت الاسلام «علی کمساری» امروز دوشنبه (۱۸ دی) در آیین اختتامیه دومین هفته فرهنگی برآستان آفتاب خمین که در سالن همایش‌های بیت تاریخی امام خمینی(ره) در شهرستان خمین برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این برنامه فرهنگی و ارزشمند، گفت: امید است توانسته باشیم گامی در جهت آشنایی هر چه بیشتر افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان با امام خمینی(ره) برداشته باشیم.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به چگونگی و ضرورت ایجاد ارتباط و شناخت بین نسل جوان و  نوجوان با حضرت امام خمینی(ره) افزود: این نکته بسیار مهم و راهبردی در سیاستگذاری های فرهنگی است که چه کنیم تا همانطور که امام برای نسل ما شناخته شده بود و با تمام وجودمان امام را درک کردیم و به او عشق می ورزیدیم برای نسل بعد نیز همانطور باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۶ درصد جامعه ما را افراد زیر ۳۵ سال تشکیل می دهند، اظهار کرد: اینها وجود نازنین امام خمینی (ره) را درک نکردند باید تلاش کنیم که این نسل فردا و آینده ساز نیز با امام خمینی(ره) و اندیشه های نورانی ایشان آشنا شوند.

این مقام مسئول با این سوال که آیا همچنان آشنایی افراد با اندیشه های امام ضرورت دارند یا نه، ادامه داد: رهبر انقلاب مکرر به ترویج و تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) و زنده نگاه داشتن یاد و نام امام تاکید دارند و  فرمودند: امام حکیم، تیز بین، زمان شناس، متین و آینده نگر بود و همچنان اندیشه این حکیم و اندیشمند باید در جامعه جاری و ساری باشد و باید به امام و اندیشه های ایشان بپردازیم.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در ادامه با بیان اینکه اتکای امام خمینی(ره) بعد از خدا همواره به مردم بود، اضافه کرد: انتخابات هایی که در بعد از انقلاب برگزار شد، نشان از نگاه امام خمینی(ره) به نقش مهم مردم بود و امروز نیز باید در انتخابات پیش رو زمینه را برای حضور گسترده و آگاهانه مردم فراهم کنیم.

حجت الاسلام کمساری با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان چراغ هدایت برای همه ملت های آزاده و آزادی خواه است، ادامه داد: اندیشه های امام به عنوان یک حکیم راهگشا است و همواره راهبر است و راه را به ما نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما برای رسیدن به هدف و طی کردن مسیر توفیق راهی غیر از راه امام نداریم و کشتی غیر از کشتی امام برای نجات انقلاب وجود ندارد، گفت: ما در موسسه به عنوان یک نهادی که تخصصی برای امام کار می کنیم، فکر می کنیم امروز یکی از اصلی ترین، کاربردی ترین و تخصصی ترین کارها انجام کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای است که این راهکار را تقویت کردیم و در این مسیر گام های خوبی برداشته شده است.

حجت الاسلام کمساری، به ایجاد گذر فرهنگ، هنر و صنایع دستی خمین در بیت تاریخی امام راحل را اتفاقی مبارک دانست و گفت: این گذر فرهنگ و هنر عامل مهمی در پیوست کسب و کار و زندگی مردم خمین و بیت حضرت امام راحل است.

وی تصریح کرد: این موسسه متعلق به مردم و فعالیت آن در امتداد راه امام راحل و مقام معظم رهبری است و در موسسه آمادگی همکاری با همه نهادها و ارگان ها در راستای ترویج اندیشه ها امام و راه امام را داریم.

کد خبر 1743343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha