تداوم خشکسالی در چهارمحال و بختیاری/ کاهش ۵۶ درصدی بارش‌ها

نوروزی از کاهش ۱۲۱ میلیمتری بارش‌ها برای کل استان در سال آبی جاری خبر داد و گفت: در مجموع بارش‌های سال آبی جاری در استان در مقایسه با میانگین مدت مشابه دوره بلندمدت ۵۶ درصد کاهش دارد.

معصومه نوروزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: شدت خشکسالی و کاهش بارش‌ها در شهرستان کوهرنگ بیش از نقاط دیگر استان است و این موضوع زنگ خطری برای وقوع تنش آبی در فصل تابستان است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حالیکه میانگین بارش‌های سال آبی شهرستان کوهرنگ از ابتدای مهر تا ۱۵ بهمن در دوره بلندمدت ۳۷۳ میلیمتر بوده در سال آبی جاری با کاهش ۲۳۳ میلیمتر، بارش‌ها به ۱۴۱ میلیمتر رسیده است.

نوروزی تصریح کرد: ارتفاع برف نیز در حال حاضر در ایستگاه کوهرنگ صفر است و این موضوع نشان می‌دهد منبع تغذیه آب پایدار در منطقه و برای مناطق پایین دست در شرایط بحرانی قرار دارد و چنانچه در خصوص میزان مصرف در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت مدیریت نشود، در تابستان سال آینده با کمبود جدی آب روبرو خواهیم شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیشترین کاهش بارش‌ها در استان در سال آبی جاری با ۶۲ درصد مربوط به شهرستان کوهرنگ بوده و تمامی مساحت این شهرستان درگیر خشکسالی است.

نوروزی اظهار داشت: چنانچه در ادامه فصل زمستان، بارش‌ها از شرایط بهتری برخوردار شود اما نمی‌تواند کسری ۵۶ درصد را جبران کند و این موضوع هشداری برای تداوم خشکسالی در استان است.

کد خبر 1743345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha