خانواده‌های قرآنی شناسایی و تکریم می شوند

حجت پناه گفت: خانواده‌های قرآنی به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با عنوان "لشگر فرشته ها" شناسایی و تکریم می شوند.

حجت الاسلام محمد ابراهیم حجت پناه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: خانواده‌های قرآنی به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با عنوان "لشگر فرشته ها" تا تاریخ ۳۰ دی ماه جاری شناسایی و تکریم می شوند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اجرای این طرح مختص کانون‌های تخصصی خواهران است لذا هر کانون خواهر مجری شناسایی و ثبت یک خانواده قرآنی در سامانه و اجرای برنامه تجلیل از همان خانواده قرآنی می‌باشد.

وی بابیان اینکه محور برنامه تجلیل مادر خانواده قرآنی می‌باشد افزود: خانواده منتخب باید ساکن محدوده جغرافیایی کانون فرهنگی هنری شهر یا روستا باشند.

حجت الاسلام حجت پناه تصریح کرد: در گزارش های ارسالی عضو بودن یا نبودن خانواده های قرآنی در سامانه بچه‌های مسجد باید مشخص شود.

این مدیر فرهنگی اظهارداشت: خانواده های قرآنی دارای سه حافظ کل یا بیشتر، پدر و مادر حافظ کل، پدر و مادر خانواده جزو رتبه‌های برتر استانی یا کشوری و حضور در مسابقات قرآن کریم از مولفه های طرح شناسایی و تکریم از خانواده‌ های قرآنی با عنوان " لشگر فرشته ها" است.

حجت الاسلام حجت پناه، خانواده های قرآنی دارای حافظ یا قاری بیش از سه نفر، فرزندی که از کودکی حافظ قرآن کریم باشد، دریافت رتبه های برتر استانی یا کشوری در مسابقات قرآن کریم توسط ۲ نفر از اعضای خانواده، خانواده‌ای که دارای مفسر، مترجم یا مبلغ قرآنی در بین اعضای خانواده باشد و خانواده‌ای که مجاهدانه به صورت خانوادگی در امر آموزش یا سازماندهی کلاس‌ های قرآنی و تربیت حافظان و قاریان تلاش فراوان دارند را از دیگر مولفه های طرح شناسایی و تکریم از خانواده‌ های قرآنی با عنوان " لشگر فرشته ها" است.

وی ادامه داد: خانواده واقف و خیر قرآنی که در برگزاری برنامه‌های قرآنی با کانون و مسجد همکاری ویژه دارند، خانواده‌ای که هنرمند فعال در عرصه تولیدات فرهنگی هنری با موضوع قرآن کریم باشند، خانواده قرآنی که همزمان مسئولیت یکی از نهادها یا موسسات قرآنی هستند و خانواده قرآنی که در شرایط ویژه از ظرفیت‌های حداقلی استفاده مجاهدانه در امر قرآن کریم دارند از دیگر مولفه های طرح شناسایی و تکریم از خانواده‌ های قرآنی با عنوان " لشگر فرشته ها" است.

کد خبر 1743380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha