ضرورت معرفی شخصیت حاج قاسم در قامت یک فرمانده فرهنگی

جمیله اسکندری گفت: حاج قاسم را در دنیا به عنوان یک ژنرال برجسته نظامی می شناسند اما نباید این دل‌مشغولی ما را از، شخصیت فرهنگی ایشان غافل کند و باید حاج قاسم را در قامت یک فرمانده بلند و بالای فرهنگی معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان،به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از ویدئو کلیپ اسطوره غیرت در سالن شهید مداحی پور جیرفت رونمایی شد.

ضرورت معرفی حاج قاسم در قامت یک فرمانده فرهنگی

جمیله اسکندری در حاشیه رونمایی از این ویدئو کلیپ، گفت: حاج قاسم را در دنیا به عنوان یک ژنرال برجسته نظامی می شناسند اما نباید این دل‌مشغولی ما را از، شخصیت فرهنگی ایشان غافل کند و باید حاج قاسم را در قامت یک فرمانده بلند و بالای فرهنگی معرفی کنیم.

ضرورت معرفی حاج قاسم در قامت یک فرمانده فرهنگی

مدیر موسسه فرهنگی هنری ندای دیانت سبزواران ابراز کرد: وقتی شهید سلیمانی فرمانده سپاه ثارالله بودند به عنوان مدیر مسئول هفته نامه ثارالله یاداشت های نافذی می نوشتند که امروز می توان اوج نگاه و قلم فرهنگی او را لمس کرد.

وی افزود: حاج قاسم از کمترین فرصت ممکن حتی در هواپیما کتاب و روزنامه ها را با دقت مطالعه می کردند که این امر باعث شده تا شخصیت حاج قاسم دیگر تک بعدی نباشد.

اسکندری خاطرنشان کرد: شخصیت شهید سلیمانی به گونه ای بود که جوانان علاقه مند به فرهنگ، هنر و رسانه به او نزدیک شده بودند و نتیجه ای نزدیکی، نوشتن کتاب ها و فیلمنامه های متعدد در حوزه دفاع مقدس است.

مدیر موسسه فرهنگی هنری ندای دیانت سبزواران اظهار کرد: نوشتن تقریظ های ادیبانه بر کتب دفاع مقدس نشان می دهد این ژنرال نظامی با همه مشغله ها اهل مطالعه است.

وی تصریح کرد: حضور شهید سلیمانی در پشت صحنه فیلم سینمایی آن ۲۳ نفر بیانگر علاقه عمیق یک سردار به مباحث فرهنگی و هنری است که با نقدهای متواضعانه هر نویسنده ای را وادار به اصلاح می کرد تا از اغراق نویسی پرهیز شود.

اسکندری اضافه کرد: حاج قاسم در جملاتی کوتاه حق مطلب را ادا می کردند و به جوانب زندگی شهدای مدافع حرم نگاه ویژه تری داشتند و کتاب آن سربلند، شهادت تا کودکی شهید حججی را چنان با جملات کوتاه فرهنگی مورد تمجید قرار داد که چندین نوبت با تیراژ بالا چاپ شد.

مدیر موسسه فرهنگی هنری ندای دیانت سبزواران خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی عکس روی جلد کتاب من زنده ام نوشته معصومه آزاد را به نیکی تمجید کرد و در یک کلام می توان گفت؛ شهید سلیمانی این ژنرال نظامی یک سفیر فرهنگی محبوب بود.

وی با اشاره به شروع کار موسسه ندای دیانت سبزواران، یادآور شد: این موسسه فرهنگی هنری از سال ۹۰ با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری مستمری داشته است و بیش از سه سال است که این موسسه تبدیل به چند منظوره شده و در حوزه های مختلف فرهنگی هنری خصوصا آموزشی عکاسی و فیلم سازی فعالیت دارد.

اسکندری ابراز کرد: موسسه ندای دیانت سبزواران در راستای دغدغه های حضرت آقا فعالیت چشمگیری داشته  و فیلم کوتاه و مستند در بحث ارزش‌ها، ایثار و شهادت و مقاومت تولید کرده است.

مدیر موسسه فرهنگی هنری ندای دیانت سبزواران عنوان کرد: این موسسه یک تیم کاملا حرفه ای و مجرب برای تولید محتوا در همه زمینه ها در اختیار دارد و دستگاه هایی که به دنبال تولید کار فرهنگی فاخر هستند می توانند از این ظرفیت استفاده کنند و حامی ما باشند.

شایان ذکر است؛ در آخرین روز از هفته مقاومت از دو اثر فاخر در حوزه موسیقی و تئاتر رونمایی شد، اولین اثر تولیدی، موسیقی با عنوان اسطوره غیرت به خوانندگی علی جلالی و همکاری قدرت برموز تولید شده که هدایت پیرنیا کارگردان و فیلم ساز جنوب کرمان با تصویربرداری محمد مجاز به صورت کلیپ موسیقی صحنه ای در آمده و در اختیار علاقمند قرار می گیرد، اثر بعدی تئاتری با نام ژنرال کاری از قرارگاه فرهنگی جنوب کرمان به سرپرستی اسماعیل نیک نفس بود که روی صحنه نمایش رفت.

کد خبر 1743595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha