مداحان با سلاح هنر و عاطفه، در جهاد تبیین میدان‌داری کنند

یک مداح اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه هر مداح و ستایشگری باید مسلح به سلاح هنر و برانگیختن عواطف و احساسات باشد، گفت: اینچنین است که مداحان می‌توانند در جهاد تبیین نقش‌آفرینی و میدان‌داری کنند.

«حسین هوشیار»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان به ضرورت های حضور مداحان در فضای جهاد تبیین اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف بیش از پنج مرتبه هیأت را با اصطلاحات مختلف کانون جهاد تبیین معرفی نموده اند و دلیل آن هم به جهت نقش بی بدیل مداحان و هیئات مذهبی در این عرصه است.

این مداح اهل بیت(ع) بیان کرد: مداحی بیان معارف اهل بیت(ع)، آرمان ها و اهداف اهل بیت(ع) درسیره آنها به زبان هنری است و از آنجایی که که زبان هنر زبان ماندگار است و هر مداح و ستایشگری باید مسلح به سلاح هنر و برانگیختن عواطف و احساسات باشد، بنابراین می تواند بحث جهاد تبیین را نیز به خوبی منتقل کند، از همین روی مقام معظم رهبری یکی از مهم ترین سرداران جهاد تبیین را مداحان می دانند که می توانند با شیوه هنری و عاطفی تبیین‌گر باشند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که مداحان با ظرفیتی که در اختیار دارند و نیز با دغدغه مندی نسبت به این موضوع ابتدا خودشان نسبت به مواردی که لازم است آنها را تبیین کنند، آشنایی پیدا کنند و قالب های مختلف جهاد تبیین را بدانند، در این صورت است که می توانند به صورت عملی وارد عرصه جهاد تبیین شوند.

مسئول مرکز ستایشگری سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با بیان اینکه قالب های جهاد تبیین متفاوت است و در ابعاد مختلف می توان به موضوع اهتمام داشت، تأکید کرد: برخی مواقع مداح با شعر خوب می تواند وارد عرصه جهاد تبیین شود، گاهی مواقع با دعا، نوحه و سخنرانی در بین جلسه، بعضی وقت ها  با دکور و فرم جلسه و یا با اهدای هدایا و بسته ها و تولیدات فرهنگی به شرکت کنندگان می تواند موضوع جهاد تبیین را مورد توجه قرار دهد.

این مداح اهل بیت(ع) در پایان خاطرنشان کرد: برای مثال در ماه‌های اخیر و پس از عملیات طوفان الاقصی و جنایات صهیونیست ها در غزه برخی از هیئات مذهبی، تبیین‌گر یک ارزش و یک حقیقت بودند، این الگو می تواند در دیگر هیئات مذهبی نیز مورد اهتمام قرار گیرد.

کد خبر 1743654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha