لزوم توجه جدی خانواده‌ها به نماز و ارزش‌های دینی

حجت‌الاسلام قاضی‌دزفولی، با بیان اینکه حرکت ما باید به سمت نماز و ارزش‌های دینی باشد گفت: با توجه به آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد خانواده‌ها در زمینه تربیت فرزندان بیشترین اهمیت را به مسئله نماز دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، در اجلاس سراسری نماز ویژه کارکنان‌ و خانواده‌های آماد و پشتیبانی منطقه جنوب غرب نزاجا اظهار کرد: نماز در زندگی انسان به عنوان یکی از زیباترین جلوه‌های ارتباط انسان با خداوند سبحان به شمار می‌رود و بهترین روش ارتباط‌گیری با پروردگار نیز از طریق نماز است.

مدیر حوزه علمیه آیت‌الله قاضی‌دزفولی، با بیان اینکه اگر آدم بتواند ارتباط خود را به وسیله نماز با خداوند متعال اصلاح کند، اثرات آن را در زندگی خواهد دید افزود: انسان اگر نماز صحیح و مقبول بخواند، روحی وی عوض می‌شود.

وی تصریح کرد: نماز صرفا به زبان نیست بلکه باید بتوانیم به آنچه به زبان می‌آوریم عمل کنیم و دستورات آن را برپا داریم.

حجت‌الاسلام قاضی‌دزفولی عنوان کرد: نماز ستون دین است، در زندگی بسیار اثر دارد، انسان را حفظ می‌کند و امکان ندارد که کسی اهل نماز باشد اما خدا دست او را نگیرد.

وی با بیان اینکه حرکت ما باید به سمت نماز و ارزش‌های دینی باشد بیان کرد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد خانواده‌ها در زمینه تربیت فرزندان بیشترین اهمیت را به مسئله نماز دهند.

علی آفرین، نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ادامه داد: هدف از برگزاری اجلاس نماز ترویج فرهنگ نماز است تا برای تحقق آن تلاش کنیم.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه جنوب غرب نزاجا، اضافه کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید دارند با بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها در جهت اقامه نماز و ترویج فرهنگ نماز استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه همدلی، شکیبایی و مهربانی در جامعه به برکت نماز به دست می‌آید خاطر نشان کرد: اقامه نماز بسیار حائز اهمیت بوده و در قرآن کریم تأکید فراوانی بر آن شده و قبولی تمام عبادات نیز به قبولی نماز وابسته است.

حبیب‌الله سعد، کارشناس مسائل خانواده هم به بیان مطالبی در رابطه با اهمیت و نقش نماز و همچنین شیوه‌های صحیح تربیتی مرتبط با بحث نماز و قرآن پرداخت.

اجرای گروه سرود فرزندان فاطمیه با موضوع نماز، تجلیل از فعالان و خادمان نماز و تجلیل از شرکت‌کنندگان در مسابقه بزرگ خانه بهشتی، از دیگر بخش‌های این اجلاس بودند.

کد خبر 1743858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha