دشمنان به دنبال گسست میان مردم و صندوق‌های رأی هستند

امام‌جمعه قم گفت: دشمنان به دنبال گسست بین مردم و صندوق‌های رأی هستند اما مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی امید دشمن را ناامید و با انتخاب افرادی اصلح مشت محکمی بر دهان دشمنان ازجمله آمریکا و صهیونیست‌ها خواهید کوبید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله « سید محمد سعیدی» امروز ( جمعه بیست و دوم دی‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با تأکید بر موضوع رعایت تقوای الهی گفت: اگر انسان در مسیر تقوا قرار گیرد، با خداوند آشنا شده و انسانی که باخدا آشنا باشد، همیشه رو به ترقی و پیشرفت است و انسان متقی هیچ‌گاه از مسیر صحیح دور نمی‌شود.

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به تفسیر سوره توبه گفت: نیروهای انسانی و امکانات اقتصادی در دست افراد ناصالح نه‌تنها سعادت آفرین نیست، بلکه موجب دردسر و بلا می‌شود و چنین افرادی اموال خود را بی‌مورد و بی‌جا مصرف می‌کنند و بهره مفیدی نمی‌برند، مانند منافقین که همواره این‌گونه هستند.

وی تأکید کرد: فرق مؤمن با منافق در مورد مال دنیا این‌گونه است که مال دنیا برای مؤمن هدف نیست بلکه وسیله است که بتواند از طریق آن زندگی داشته و به کارهای خود و زندگی و خرجی خانواده بپردازد، اما منافق این‌گونه نیست و اگر مالی را به دست نیاورد، ناراحت می‌شود و مال دنیا برایش هدف است.

سعیدی گفت: مؤمنان به حلال و حرام مال خود توجه دارند اما منافق این‌گونه نیست و هر کاری می‌کند که مال دنیای او تأمین شود و مال دنیا برای منافق همه‌چیز است و باید بدانیم که مال دنیا همیشه برای انسان نمی‌ماند و در این صورت رنج منافق افزون‌شده و عذاب می‌کشد.

امام‌جمعه قم با اشاره به موضوع اولاد و فرزندان گفت: خداوند در سوره توبه تأکید کرده‌اند که خداوند از طریق مال دنیا و فرزندان شما را امتحان می‌کنند و منافقین را از طریق اولاد عذاب می‌کشند.

وی به سالروز شهادت دکتر علی‌محمدی دانشمند هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ایشان به دست تروریست‌های صهیونیست ترور شدند که نشان‌دهنده اوج حقارت صهیونیست‌ها در زمینه از بین بردن انسان‌ها است.

سعیدی به فرارسیدن ماه رجب اشاره کرد و گفت: باید از فیوضات این ماه استفاده کنیم و بدانیم که پیامبر(ص) در مورد این ماه فرمودند کسی که یک روز از ماه رجب روزه بگیرد از عذاب روز قیامت در امان است.

وی گفت: در این ماه مراسم اعتکاف نیز برگزار می‌شود که برنامه‌ریزی‌های خوبی در این راستا انجام‌شده است که مردم می‌توانند استفاده کرده و به‌خصوص جوانان در این ایام معتکف می‌شوند که بسیار ارزشمند بوده و پاسخی به توطئه‌های دشمنان است.

امام‌جمعه قم به سالروز ولادت امام باقر(ع) و شهادت امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت این ایام بر گسترش معارف اهل‌بیت(ع) تأکید کرد.

سعیدی به سالروز شهادت فدائیان اسلام اشاره کرد و گفت: رژیم دژخیمان شاهنشاهی اقدام به کشتار جوانان کردند که یاد و خاطره این عزیزان را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه به قیام 19 دی‌ماه مردم قم اشاره کرد و گفت: مردم در آن روز در سال 56 نسبت به چاپ مقاله توهین‌آمیز به امام راحل قیام کردند که هرساله مردم قم در این ایام به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند.

امام‌جمعه قم گفت: ایشان در این دیدار عمده بحث خود را به قدرت مردم اختصاص دادند و فرمودند که امروز نقش و ایستادگی مردم در مورد غزه را مشاهده می‌کنید که آمریکا و صهیونیست‌ها را عاجز کرده است.

سعیدی بیان داشت: حضور و مشارکت مردمی از اقشار مختلف می‌تواند دست دشمن را از توطئه‌ها کوتاه کند، نظامی که پشتوانه آن قدرت مردم باشد در عرصه‌های مختلف پیروز است، مشارکت عمومی در تصمیمات مهم عاملی در توسعه و پیشرفت است که اگر از آن بی‌نصیب باشیم می‌تواند دست‌درازی دشمن را به همراه داشته باشد.

وی گفت: رهبری معظم انقلاب راهبرد را چنین ارزیابی کردند که ترویج حضور و نقش مردم در رکن اساسی کشور، نوعی تواصی به‌حق و وظیفه هر صاحب‌صدایی است، باید بر روی حضور مردم و مشارکت مردم تبلیغ شود و بدون آرا مردم و حضور مردم خیمه نظام اسلامی برپا نمی‌شود.

امام‌جمعه قم ابراز داشت: مردم‌گرایی ریشه در اسلام ناب محمدی دارد و اراده مردم فراتر از این نیست و یکی از این عرصه‌های حضور تأثیرگذار مردم، انتخابات است، از ابتدای انقلاب تا به امروز به‌صورت متوسط هرسال یک انتخاب ملی و مردمی را داشته‌ایم و شاید ما تنها کشوری هستیم که در هرسال از مردم نظرخواهی شده است و باید با اتکا و اراده مردم نظام حرکت کند و کسی به صحنه بیاید که در راستای رفع مشکلات بکوشد.

وی گفت: دشمنان به دنبال گسست بین مردم و صندوق‌های رأی هستند اما مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی امید دشمن را ناامید و با انتخاب افرادی اصلح مشت محکمی بر دهان دشمنان ازجمله آمریکا و صهیونیست‌ها خواهید کوبید.

سعیدی به حمله آمریکا و انگلیس به یمن اشاره کرد و گفت: مردم و ارتش یمن سال‌هاست که تجربه دفاع خود را دارد و هرگز این حملات غافلگیر نمی‌شوند و بعد از دوران سخت مجهز به سلاح‌هایی هستند که می‌تواند به پایگاه‌های دشمن در منطقه ازجمله بحرین برسد.

امام‌جمعه قم گفت: بدون شک جنگ در منطقه ناامنی را گسترش می‌دهد و باید بدانیم که دشمنان ما ازجمله آمریکا به دنبال این توطئه هستند تا منطقه را ناامن کنند.

کد خبر 1743923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha