از ایجاد کانون اندیشه جوان تا آزادی زندانیان در مسجد «امام محمدباقر(ع)»

مسجد «امام محمدباقر(ع)» از مساجد فعال است که در پرتوی همنامی با پنجمین امام معصوم(ع) توانسته به توسعه و ترویج معارف اسلامی و مبارزه با شبهات و انحرافات اتفاقات موثری را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، از شیوه های عرض ارادت به ساحت مقدس معصومان(ع) نامگذاری مساجد با اسامی و القاب آن حضرات(ع) و انجام فعالیت های اثرگذار در پرتوی این نامگذاری است. از این رو، در سلسله گزارش‌های «همنامان نور»، مساجدی که همنام حضرات معصومین (ع) و بزرگان دین هستند، معرفی می شوند. در این گزارش به مناسبت اول ماه رجب، سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) به معرفی مساجد همنام با آن حضرت(ع) پرداخته ایم.

مسجد باقرالعلوم(ع) در بلوار فرحزادی، میدان کتاب واقع است، این مسجد از سال ۸۸ در این منطقه بنا و به کمک کارگزاران این مسجد در عرصه مبارزه با انحرافات دینی و نیز رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی و  دستگیری از نیازمندان، فعالیت های گسترده انجام شده است، چنان که این مسجد را می توان مصداقی از مسجد تراز اسلامی و پویا دانست.

یکی از رویکردهای مسجد باقرالعلوم(ع) تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به محرومین و نیازمندان است. به همین منظور مسجد در سالهای اخیر مسجد اقدام به ایجاد خیریه ای نموده است که در این خیریه در محورهای تهیه جهیزیه برای جوانان در آستانه ازدواج، تهیه سیسمونی، اهدای سبد کالا برای نیازمندان در طول سال و در چند نوبت توسط این خیریه صورت می گیرد.

همچنین به همت خیرین تعدادی از زندانیان بدهکار آزاد و هزینه درمان بسیاری از بیماران بی بضاعت تامین و تاکنون برای ۱۰ زوج جوان جهیزیه تهیه شده است. 

صندوق قرض الحسنه یکی دیگر از بخش های مسجد باقرالعلوم(ع) است که افراد نیازمند بسیاری را تحت پوشش قرار داده و وام قرض الحسنه با شرایط بسیار آسان به متقاضیان پرداخت می کند تا بخشی از مشکلات مالی نیازمندان برطرف شود.

یکی دیگر از برنامه های مسجد باقرالعلوم(ع) تشکیل پرونده برای جوانان در آستانه ازدواج است، مسجد، ملاک ها و معیارهای جوانان برای ازدواج را دریافت و در صورتی که با هم کفویت داشته باشد، زمینه ازداوج آنها فراهم می شود.

 یکی دیگر از بخش های مسجد باقرالعلوم(ع) کانون اندیشه جوان است که از حدود ۹ سال پیش با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران فعالیت خود را در جوار مسجد آغاز کرده است و رویکرد آن اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، اردویی، مذهبی و ورزشی برای نوجوانان و کودکان است. دوره های داستان نویسی، ترویج فرهنگ مطالعه، نمایشنامه نویسی، مسابقات کتابخوانی، فیلم نامه نویسی، دوره های ورزش و سلامت، آموزش، قرائت، روخوانی، حفظ  قرآن کریم، ابتهال، دوره های نهج البلاغه شناسی از دیگر برنامه هایی است که در کانون برای مخاطبان برگزار می شود.

با توجه به اینکه مسجد باقرالعلوم(ع) مزین به نام پنجمین امام شیعیان جهان است، به همین جهت یکی از برنامه های مسجد توسعه و ترویج معارف امام محمد باقر(ع) و مبارزه با انحرافات است. در همین راستا با حضور کارشناسان، اساتید محقق و پژوهشگر در حوزه معارف اسلامی، سلسله جلسات آشنایی با فرقه بهائیت و شیطان پرستی، سلسله جلسات معاد در قرآن، تفسیر قرآن کریم در این مسجد برگزار می شود، تا گامی در جهت انتقال آموزه ‏های ناب اسلامی و پاک کردن افکار انحرافی برداشته شود، این جلسات با استقبال گسترده جوانان روبرو بوده است.

کد خبر 1743986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha