محتواهای فرهنگی برنامه‌های اعتکاف باید غنی و متناسب با شرایط سنی افراد معتکف باشد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه محتواهای فرهنگی برنامه‌های اعتکاف باید غنی و متناسب با شرایط سنی افراد معتکف باشد، گف: مساجد نباید ستادهای انتخابات شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید هاشم موسوی نیا» امروز در نشست هماهنگی ستاد اعتکاف استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: اعتکاف امسال پنجم بهمن ماه مصادف با ولادت حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام در مساجدی که شرایط لازم را داشته باشند، برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه بویراحمد با اشاره به اینکه اعتکاف امسال در سطح دانش آموزی متناسب با رویکردهای پیش بینی شده به صورت گسترده‌تر برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته به دلیل محدودیت‌ها بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر اعتکاف دانش‌آموزی داشتیم ولی امسال پیش بینی استقبال دانش آموزی و مردمی بیشتری را داریم.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته‌های لازم پیرامون آئین معنوی اعتکاف، افزود: تفکیک مساجد به لحاظ جذب و جنسیت افراد باید صورت گیرد و مساجد عمومی ویژه‌ای برادران و خواهران باید مشخص شوند.

حجت الاسلام موسوی نیا از نمایندگان مساجد شرکت کننده در این نشست خواست که آمادگی خود را در حوزه برادران و خواهران دانش آموز برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر آئین معنوی اعتکاف اعلام کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت حضور در مدارس برای جذب جوانان به مسجد، خاطرنشان کرد: آئین معنوی اعتکاف یکی از برنامه‌هایی است که می‌تواند در راستای جذب جوانان به مساجد تاثیرگذار باشد.

وی به ضرورت ثبت اسامی معتکفین اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه مستندسازی از آئین معنوی اعتکاف به نوعی نشر خوبی‌ها محسوب می‌شود، مساجدی که ظرفیت لازم برای مستندسازی را دارند در این راستا اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

موسوی نیا ضمن تاکید بر اینکه محتواهای فرهنگی برنامه‌های اعتکاف باید غنی و متناسب با شرایط سنی افراد معتکف باشد، یادآور شد: مساجد نباید ستادهای انتخابات شود، بلکه می‌توان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تواصی به حق داشته باشیم، ملاک ها و معیارهای انتخاب اصلح برای معتکفین بیان شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید آسیب شناسی لازم در آئین معنوی اعتکاف صورت گیرد و نقاط ضعف و قوت مراسم امسال ثبت و ضبط شود.

کد خبر 1744013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha