خودداری ایتالیا از مشارکت با آمریکا علیه حمله به یمن

خبرگزاری رویترز به نقل یک منبع آگاه از ایتالیا که خواست نامش فاش نشود، گفت: ایتالیا از شرکت در حملات علیه یمن خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقنا عربی، یک منبع دولتی روز جمعه ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ گزارش داد: ایتالیا از شرکت در حملات آمریکایی-انگلیسی علیه یمن خودداری کرد و گفت: رم ترجیح می دهد سیاست «آرامش» در دریای سرخ را دنبال کند.

این منبع که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت: دولت برای شرکت در هرگونه اقدام نظامی باید موافقت پارلمان را کسب کند و این امر تصویب سریع را غیرممکن می‌کند.

ایالات متحده از بمباران اهداف متعلق به گروه انصار الله در یمن با هماهنگی بریتانیا و با حمایت استرالیا، کانادا، هلند و بحرین برای «تضعیف توانایی آنها» برای حمله به کشتی‌ها در یمن خبر داد و روز جمعه حملات خود را آغاز کرد.

گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا در اوایل هفته گذشته گفت: حملات یمن باید بدون شعله ور شدن جنگ جدیدی در منطقه متوقف شود.

کروستو اظهار کرد: مشارکت ایتالیا در هر ماموریت دریایی بین‌المللی جدید نیازمند تصویب پارلمان است که هر تعهد خاصی را به یک «مسئله پیچیده» تبدیل می‌کند.

پیش از این مقامات آمریکایی گفته بودند که ایالات متحده و انگلیس چندین هدف در یمن را از هوا و دریا مورد هدف قرار دادند و این حملات با پشتیبانی لجستیکی و اطلاعاتی هلند، استرالیا، کانادا و بحرین انجام گرفت.

این حملات مشترک پس از آن صورت گرفت که شورای امنیت روز چهارشنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که از حوثی‌ها خواسته بود حملات خود را در دریای سرخ متوقف کنند. روسیه و چین جزو چهار کشوری بودند که رای ممتنع دادند.

کد خبر 1744045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha