ماه رجب بهترین فرصت برای ترک گناه است

حجت الاسلام حسینی گفت: ماه رجب بهترین فرصت و عمل برای ترک گناه است و با نهایت استفاده را از این ماه برد.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: ماه رجب یکی از ماه هایی است که در آموزه های اسلام و اهل بیت(ع) خیلی به ما سفارش رسیده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: به فرموده پیامبر(ص) ماه رجب، ماه درخشان خداست، وقتی که ماه رجب فرا می رسد خداوند یک فرشته ای را در آسمان هفتم قرار می دهد که اسمش داعی است و آن فرشته از شب تا صبح صدا و ندا می دهد  که خوشا بر حال ذاکران و کسانی که به یاد خدا هستند و خدا را عبادت و اطاعت می کنند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: خداوند نیز در ادامه این روایت فرموده است: «من همنشین کسی هستم که همنشین من باشد، همراه کسی هستم که همراه من باشد، ماه رجب ماه من و بنده من و ماه رحمت است».

وی گفت: این روایات و احادیث نشان می دهد ماه رجب خیلی در پیشگاه الهی عظمت دارد و فرصت عبادت و بندگی است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان اظهارداشت: این ماه بهترین فرصت و عمل برای ترک گناه است و با نهایت استفاده را از این ماه برد.

وی افزود: اولین روز این ماه با میلاد امام محمدباقر(ع)، یادگار کربلا مصادف شده است، کوچکترین امام معصومی که در کربلا بود. عبادت های این امام به حدی طولانی بود که پاهای حضرت ورم می کرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تلاش ها و مجاهدت های امام محمدباقر(ع) در تربیت شاگردان، گفت: ایشان از فرصت مغتنم تضعیف بنی امیه و روی کار نیامدن بنی عباس استفاده کردند و بعد ایشان نیز امام جعفرصادق(ع) ادامه دادند.

وی افزود: تلاش هایی امام محمدباقر(ع) در طول روز و عبادت ها هر شب ایشان به عنوان یک سیره ای است که به ما رسیده و ما باید از آن استفاده کرده و نصب العین خودمان قرار دهیم.

کد خبر 1744086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha