حجاب به زنان قدرت و اعتمادبه‌نفس می‌دهد

هانا دختر ۲۶ ساله مسلمان سوئدی است که ماه ژوئن ۲۰۲۳ به دین اسلام تشرف یافته است و در شبکه های اینترنتی به تبلیغ دین اسلام می‌پردازد و درباره اسلام و حجاب داشتن خود می‌گوید.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: هانا فیلیپسون ۲۶ ساله سوئدی که در منطقه ورملاند زندگی می‌کند، درباره ماجرای مسلمان شدن و حجاب داشتن خود گفت: حجاب من را  در برابر نگاه مردان محافظت می کند و باعث می شود زیبایی ام وسوسه ای برای دیگران نباشد. به من قدرت، اعتماد به نفس و احترام می بخشد.

هانا در حساب کاربری تیک توک خود که ۲۴ هزار دنبال کننده دارد  در مورد نحوه گرویدن به اسلام صحبت می کند.

او می‌گوید: بسیاری از دنبال کنندگان من از طریق پیام و تماس می‌خواهند درباره اسلام و دلیل انتخاب من برای مسلمان شدن من بیشتر بدانند و اینکه در اسلام چه یافته‌ام.

حجاب زن را از نگاه مردان حفظ می‌کند و به زنان قدرت و اعتماد به نفس می‌دهد

وی افزود: گاهی سوئدی‌ها می‌خواهند از طریق سوال کردن از من به اسلام بگروند، می‌خواهند بدانند که برای مسلمان شدن چه باید بکنند و در بعضی مواقع افرادی که مسلمان به دنیا آمده‌اند می‌خواهند بیشتر درباره دین خود بدانند، به دلیل اینکه چیزی از اسلام نمی‌دانند، زیرا از نسل قبل بوده و به این کشور مهاجرت کرده‌اند و  و این من را عمیقاً ناراحت می کند چرا باید مسلمان باشیم و چیزی در مورد اسلام ندانیم.

هانا خاطرنشان کرد: جنگ ۷ اکتبر در غزه باعث شد تا افراد بیشتری بخواهند درباره اسلام بیاموزند. پس از آغاز درگیری ها، پدیده ای در سراسر جهان اروپا و غرب در حال گسترش یافته است و بسیاری از زنان و دختران مسلمان شدن خود را اعلام کرده‌اند.

هانا گفت: یکی از علت‌هایی که حجاب دارم این است که در محیط کار و بیرون، از نگاه مردان به دور باشم. پیش از این در محیط کاری که مردانه بود کار می‌کردم و کمی معذب بودم و بعد از چندین سال کار، به یک محل کار جدید در یک شهر جدید نقل مکان کردم. مسلمانان زیادی در این اثر حضور داشتند که مسئول آن مسلمان بود.

هانا  گوید که در محیط کار جدید احساس متفاوتی نسبت به رفتاری که قبلا داشته ام، دارم.  با وجود مفاهیم شناخته شده زن و جنسیت در میان مسلمانان، ویژگی اصلی اسلام، احترام به زنان و عدم توهین به آنها است.

حجاب زن را از نگاه مردان حفظ می‌کند و به زنان قدرت و اعتماد به نفس می‌دهد

هانا فیلیپسون تاکید کرد: در محل کار، مردانی با آن همراه بودند که به جای بیرون رفتن برای جشن، جمعه ها به مسجد می رفتند. آنها به جای استراحت و کشیدن سیگار برای نماز می رفتند و به زندگی زناشویی خود اهمیت می‌دادند. این مردان از دست زدن، دست دادن و نگاه مستقیم به صورت یا بدن من کاملاً خودداری می کردند و می گفتند که این کار به خاطر احترام به زن و نقض حریم خصوصی او بوده است.

هانا می‌گوید که احساس امنیت، ارزش و احترام به خود می‌کرد و دیگران به خاطر زن بودنش به او احترام می‌گذاشتند.

وی افزود: در ماه رمضان عملکرد روزه داران در محل کار خوب بود. به هر حال ایمانشان اول بود و کارشان با همان تعهد انجام می‌شد. همین امر باعث شد به عنوان یک  سوئدی به این فکر کنم که اسلام چیست و مسلمانان چه کسانی هستند. آیا آنها مردمانی مهربان با اخلاق هستند یا وحشی هستند یا عاشق خشونت و بردگی زنان هستند؟

وی گفت: بیش از دو سال در مورد اسلام تحقیق کردم و همه چیز در مورد اسلام و نحوه مسلمان بودن و نماز خواندن و وضو گرفتن و روزه و حجاب و زکات را یاد گرفتم.

وی گفت: اسلام بسیار آسان است او سعی می کند زندگی انسان را با ارزش واقعی انسانی همراه کند و در نهایت در ژوئن ۲۰۲۳ شب از خواب بیدار شدم تا به آسمان نگاه کنم و شهادتین را که آموخته بودم، گفتم و در سحرگاه این روز مسلمان شدم و اولین نماز خود را خواندم.

چند هفته پس از مسلمان شدن هانا، برای همیشه حجاب داشت. او معتقد است که این امر از زندگی خصوصی او محافظت می کند، از آن محافظت می کند، آن را حفظ می کند و به آن ارزش می بخشد. واکنش  خانواده به حجاب بیشتر از واکنش آنها به مسلمان شدن او بود. هر مذهبی بودن قابل قبول است، اما پوشیدن نمادهایی مانند حجاب و تغییر سبک زندگی مذهبی برای خانواده یک شوک بود.

حجاب زن را از نگاه مردان حفظ می‌کند و به زنان قدرت و اعتماد به نفس می‌دهد

هانا در پاسخ به این سوال که آیا حجاب نشانه مظلومیت زن است، گفت: برعکس، حجاب مرا از نگاه مردان محافظت می کند و باعث می شود به اطرافیانم این پیام را بدهم که من مسلمانم، شما باید به حریم خصوصی من احترام بگذارید و اینکه حجاب کمک می کند زن قوی‌تری باشد.

هانا می گوید که پس از شروع جنگ در ۷ اکتبر،زنان بسیاری با او تماس گرفتند و یکی از آنها برای گرویدن به اسلام به دیدار او رفت.

هانا در مورد علت این امر می گوید: مسلمانان عذاب می کشند، اما نماز را ترک نمی کنند، ایمانشان قوی‌تر می‌شود، عزیزانشان را در حال مرگ می بینند، اما صبر می کنند، خدا را شکر می کنند، ثواب می خواهند و رحمت خدا، و به آنچه خدا نوشته راضی هستند.

حجاب زن را از نگاه مردان حفظ می‌کند و به زنان قدرت و اعتماد به نفس می‌دهد

هانا همچنین یک زندگی ورزشی دارد، زیرا او عاشق اسکیت روی یخ است و تمام بدنش را به جز صورت و دست ها می‌پوشاند. نمازهای پنج گانه را نیز به جای می آورد و می گوید: ما بدون نماز چیزی نیستیم. اسلام من را به عنوان یک زن از انجام هیچ کاری منع نمی‌کند.

هانا سوئدی در ادامه تاکید کرد که حجاب من را از انجام سرگرمی هایم مانند اسکیت روی یخ منع نمی‌کند.

حجاب زن را از نگاه مردان حفظ می‌کند و به زنان قدرت و اعتماد به نفس می‌دهد

کد خبر 1744139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha