خانواده قرآنی مَهدی تجلیل و تقدیر شدند

به همت کانون فرهنگی هنری موعود از خانواده قرآنی محله،« خانواده مَهدی» تجلیل و تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، به همت کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران موعود، مسجد فاطمه الزهرا(س) ساوه، خانواده قرآنی محله شناسایی و در مراسمی با حضور حضور حجت الاسلام موسی زاده امام جماعت مسجد، اهالی محل و اعضای کانون از این خانواده قرآنی تجلیل شد. 

خانم منصوری، مادر این خانواده حدود ۲۵سال سابقه آموزش قرآن در منزل شخصی را دارند و فرزندشان (محمد رضا مهدی) یکی از قاریان برجسته استانی و حائز رتبه کشوری در زمینه قرائت قرآن هستند.

جذب جوانان به مساجد با روش های نوین 

خانواده قرآنی مَهدی تجلیل و تقدیر شدند

مدیر کانون تخصصی موعود مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) ساوه با اشاره به اهمیت جذب جوانان به مساجد، گفت: امروز باید روش های نوین و جذاب برای جذب نسل امروز به مساجد بکار گرفته شود و به زبان خود جوانان با آنها صحبت کرد. 

سودابه حسینلو با بیان اینکه کانون های بانوان نقش موثری در جذب نسل جوان و نوجوان به ویژه دختران جوان به مساجد دارند، افزود: رویکردهای تشکیلاتی در پیگیری فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور بانوان میسر خواهد شد.


وی در خصوص برنامه های انگیزشی در مسجد برای جوانان گفت: شیوه و راهکارهایی برای جذب جوانان به مسجد  همچون طراحی و رسیدگی به ساختمان مسجد و زیبا سازی فضای این پایگاه دینی وجود دارد. 

حسینلو انجام برنامه های فرهنگی و برگزاری کلاس های هنری، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی، دعوت از مربیان با تجربه، داشتن امام جماعت با ویژگی های خاص همچون خوش رفتاری با جوانان، داشتن تقوا و داشتن توانایی های عملی را از دیگر راهکارهای جذب جوانان به مشاجد دانست و ادامه داد: تقویت کتابخانه مسجد، تشویق و تحسین جوانان  نمازگزار و دادن هدیه، پیدا کردن آسیب که باعث ایجاد فاصله بین جوانان و مساجد شده از دیگر راهکارهایی است تا بتوان جوانان را به مساجد جذب و در این پایگاه های دینی حفظ کرد.

مدیر کانون تخصصی موعود مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) ساوه افزود: در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) زنان در جامعه حضور و فعالیت های متعددی داشته‌اند و در مراسم ها و برنامه ها، حضور چشمگیری داشته‌اند؛ فعالیت زنان در دوران پیروزی انقلاب، شرکت در تظاهرات‌ها، راهپیمایی‌ها، حتی کارهای گروهی حضور فعالان داشته و این نشان دهنده الگوی کامل زن مسلمان است.

بانوان نقش موثری در رساندن مساجد تراز انقلاب دارند

مدیر کانون تخصصی موعود مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) ساوه در خصوص نقشی زنان در رساندن مساجد به مسجد تراز اسلامی تصریح کرد:  بانوان منشاء اثرهای بسیار بزرگی بودند و در زمینه های مختلف نقش آفرینی کردند. 

حسینلو ادامه داد: بانوان مهمترین پایه ایجاد آرامش روانی در خانه و خانواده و اجتماع هستند زنان با الطاف و مهر و عطوفت می توانند گره گشای مسائل مختلف در مسجد باشند.

وی با بیان اینکه رویکردهای تشکیلاتی در پیگیری فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور بانوان در مسجد میسر خواهد شد، ادامه داد: حضور زنان در مسجد از جهات مختلف می تواند روند کارهای تشکیلاتی مسجد را قوت ببخشد.

برگزاری برنامه ویژه بانوان در مناسبت های مختلف

خانواده قرآنی مَهدی تجلیل و تقدیر شدند 

مدیر کانون تخصصی موعود مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) ساوه با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف ویژه بانوان در مناسبت های مختلف گفت: مراسم وفات ام البنین همراه با روضه و قرائت زیارت عاشورا با حضور گسترده بانوان و دختران جوان از جمله این برنامه ها بوده است. 

حسینلو برگزاری مراسم ولادت حضرت زهرا و روز مادر در حسینیه ابناءالزهرا مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) را از دیگر برنامه های این کانون دانست و ادامه داد: برگزاری کلاس زبان به همراه مدرک معتبر از آموزشگاه از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری موعود است. 

نماز امام زمان همراه با قرائت دعای توسل

وی برگزاری نماز امام زمان همراه با قرائت دعای توسل با حضور بانوان و دختران عضو کانون را نیز از برنامه های انجام شده توسط کانون دانست و اظهار داشت: برگزاری مراسم روضه به همراه حدیث شریف کساء، 
برگزاری مراسم فاطمیه به همراه قرائت مناجات امیرالمومنین به کلام حاج آقا موسی زاده امام جماعت مسجد، برگزاری مسابقات مختلف قرآنی، فرهنگی و آموزشی از دیگر برنامه های این کانون است.

خانواده قرآنی مَهدی تجلیل و تقدیر شدند

کد خبر 1744178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha