شکست افراط گرای هلندی در آتش زدن قرآن کریم

اقدام «ادوین واگنسفلد» رهبر جنبش پیگدا برای آتش زدن یک نسخه قرآن کریم در شهر آرنهم هلند با تلاش مسلمانان خنثی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الوطن، شهر آرنهم هلند روز گذشته(شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲) شاهد فضایی متشنج به دلیل اقدام «ادوین واگنسفلد» رهبر جنبش پیگدا برای برپایی مراسمی با هدف سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم بود.

تظاهرکنندگان خشمگین به دلیل تلاش برای هتک حرمت قرآن تلاش کردند تا از این اقدام جلوگیری کنند و در این کار موفق شدند.

همزمان با تشدید این حوادث، احمد مارگوش، شهردار شهر آرنهم در هلند با صدور دستور اضطراری، واحد پلیس سیار را برای کنترل این وضعیت فراخواند. این ناآرامی‌ها به زخمی شدن چند افسر پلیس منجر شد و همچنین با مشت به صورت این افراط گرای راست زدند.

علاوه براین ،سه نفر نیز بازداشت شدند.

مارکوش به شبکه ان او اس، گفت: در درگیری صورت گرفته بین هواداران جنبش پگیدا و تظاهرکنندگان خشمگین سنگ و آتش پرتاب شده است و به زور به ایست بازرسی پلیس یورش برده شده است. من ناراحتی و احساسات را درک می کنم، اما استفاده از خشونت را نمی فهم.

واگنسفیلد، چند هفته پیش درخواستی به مقامات برای برپایی این مراسم ارایه داده بود. شهردار این شهر به این درخواست براساس پایبندی به همه شرایط اجازه داد تا مراسم آتش زدن قرآن برگزار شود.

ر فیلم منتشر شده، واگنسفیلد را نشان می دهد که برای آتش زدن قرآن کریم درحالی تلاش می کند که نیروهای پلس سعی دارند تا جوانان مسلمان خشمگین را کنترل کنند. یکی از جوانان توانست به دیوار انسانی پلیس حمله کند و به صورت واگنسفیلد مشت بزند و از آتش زدن قرآن جلوگیری کند.

اما این افراط گرای هلندی تلاش کرد بار دیگر قرآن را آتش بزند، اما دوباره شکست خورد و با خودروی پلیس از محل گریخت.

این جوان مسلمان توانست از قرآن محافظت کند، اما پلیس به سرعت وارد عمل شد و تعدادی از جوانان را به اتهام حمله به نیروهای پلیس و تلاش برای جلوگیری از آزادی بیان دستگیر کردند.

ادوین واگنسفیلد، رهبر جنبش راست افراطی  ضد اسلامی «پگیدا» در گذشته چندبار بازداشت شده است. وی در نوامبر سال گذشته به دلیل اهانت به مسلمانان محکوم شد.

کد خبر 1744358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha