نیات ۵۳ موقوفه در استان زنجان مختص حوزه های علمیه است

حجت الاسلام کرمی به حمایت کامل اوقاف زنجان از حوزه های علمیه برادران و خواهران از طریق اجرای نیات واقفین اشاره کرد و گفت: با اختصاص درآمد موقوفات مربوط به حوزه های علمیه حمایت شایسته ای از مدارس علمیه و طلاب سطح استان انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اوقاف و امور خیریه استان زنجان، حجت‌الاسلام کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در دیدار با مدیر حوزه های علمیه استان زنجان اظهار کرد: نیت های ۵۳ موقوفه در استان زنجان اختصاص به حوزه های علمیه دارد که براساس نیات واقفین خیر اندیش  درآمدهای این موقوفات  برای حوزه های علمیه هزینه می شود.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف زنجان و ادارات اجرایی شهرستان ها علاوه بر اختصاص درآمد نیات مرتبط به حوزه های علمیه ، به صورت مستمر از فعالیت‌ها وبرنامه هال   حوزه های نیز حمایت نموده است.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در ترویج اخلاق و فرهنگ جامعه  نقش بی بدیل  دارند، گفت: اوقاف استان خود را موظف  به حمایت از آنان می داند  و همواره با تعامل مستمر و ادامه دار با مدیران این نهاد اثر گذار و از این بخش اثرگذار در هدایت دینی و سیاسی جامعه حمایت نموده است که قطعا بازتاب مناسب آن در حوزه دین و فرهنگ در جامعه  قابل رصد است.

وی ادامه داد: از نیات مهم واقفین در این مورد می توان به تامین هزینه مدارس علمیه، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به طلاب در حال تحصیل ، پرداخت کمک هزینه خرید کتب علمیه و انجام روضه خوانی و عزاداری توسط طلاب و روحانیون اشاره کرد.

به گفته حجت الاسلام کرمی، مسجد و مدرسه علمیه سید ، مسجد و مدرسه علمیه جمیله خانم ، مسجد و مدرسه اسحاق میرزا ، مسجد و مدرسه علمیه ولیعصر (عج) ، موقوفات مرحوم محمدهاشم شریف العلماء ، مسجد و مدرسه علمیه نصرالله خان از مهم ترین موقوفاتی هستند که نیات آن اختصاص به حوزه علمیه و طلاب دارد.

مدیرکل اوقاف استان زنجان در ادامه گفت: بحمدالله وضعیت موقوفات حوزه های علمیه با توجهی که مدیریت اوقاف و امور خیریه کشور و استان به این بخش دارند روز به روز در حال ارتقا و پیشرفت است و روحانیون و طلاب ارجمند نیز به عنوان مبلغ دین اسلام باید اصل مترقی وقف را که  در دین مبین اسلام تایید و تجلیل شده تبلیغ کنند تا جامعه از برکات مختلف وقف در زمینه های علمی و پژوهشی ، درمانی ، تولیدی و صنعتی و رفع مشکلات مختلف جامعه بهره مند شود.

وی افزود: از همه اساتید درخواست داریم برای ایجاد وقف های جدید در سطح جامعه و مخاطبان خود با توجه به اعتماد مردم به مبلغین و نفوذ کلامشان تلاش کنند تا این راه روشن و پر خیر و برکت ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام کرمی در پایان ضمن تشریح سرمایه گذاری های جدید انجام شده در موقوفات برای پیشرفت و ارتقای آنها به ویژه در موقوفات حوزه های علمیه گفت: سه وظیفه اصلی اوقاف حفظ و ارتقای موقوفات و اجرای شایسته نیات واقفین است که با همیاری همگانی و نخبگانی قابل دستیابی است .

کد خبر 1744437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha