آیت الله روحانی خادم و مردم دار بود

آیت الله مروی با بیان اینکه شیخ هادی روحانی خدوم و مردم دار بود، گفت: مرحوم ایت الله روحانی از جمله کسانی بود که با علمش و عملش قیمت پیدا کرد. با زخارف دنیا این قیمت ها قابل محاسبه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله احمد مروی- تولیت آستان مقدس رضوی در بیست و چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ هادی روحانی (ره)، نماینده اسبق ولی فقیه درمازندران که در حوزه علمیه خاتم الانبیا(صدر) بابل برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت دهمین اختر امامت و ولایت امام هادی(ع) و سالگرد ارتحال ملکوتی عالم خدوم، انقلابی و با اخلاص آیت الله روحانی، اظهار کرد: پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) فرمودند: زمین یکی از مخلوقات و پدیده های عالم آفرینش است، زمین از مظاهر قدرت خداوند عالمیان است.

وی با بیان اینکه همه جای زمین یکسان نیست، قطعات متفاوتی دارد، افزود: بخشی از زمین دارای ذخایر گیران قیمت است. بخشی نیز مستعد زندگی و بخشی مستعد کار و تلاش (کشاورزی) است.

آیت الله روحانی خادم و مردم دار بود

آیت الله مروری با بیان اینکه بخشی از زمین نیز شوره زار است و قابل سکونت و کار نیست، گفت: هزاران هکتار زمین شوره زار هیچ قیمت و ارزشی ندارد. پیامبر (ص) در این روایت مردم و انسان ها را تشبی به زمین و قطعات زمین نمودند.

وی ادامه داد: بعضی از انسان ها آنقدر قیمت دارند که باهیچ سنجه مادی قابل سنجش نیستند و برخی از انسان ها مثل زمین شوره زار قیمت ندارند.

آیت الله مروی با بیان اینکه خداوند متعال این استعداد، قدرت و توانایی را در وجود همه ی انسان ها قرار داده که خودشان رابشناسند و ارزش پیدا کنند و قیمتی شوند، گفت: انسان باید به گونه ای عمل کند که مصداق آیه ۳۰ سوره بقره «إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً» شود.

وی با بیان اینکه انسان باید به درجه ای از زهد، تقوا، اخلاص، ایمان و ...برسد که خلیفه الله شود، خاطرنشان شد: اگر انسان از زخارف الهی نهفته در درون که انسان را بالا می برد و به انسان قیمت می دهد استفاده نکند زمین شوره زار می شود.

آیت الله مروی با بیان اینکه علم و عمل موجبات قیمت پیدا کردن انسان را فراهم می آورد، گفت: علمی که انسان را در بزنگاه ها و در وسوسه های شیطانی، نابود کننده و ذلیل کنند نجات دهد این علم به انسان ارزش و قیمت می دهد و برای همه علم آموزی امکان پذیر است.

آیت الله روحانی خادم و مردم دار بود

وی با بیان اینکه معرفت به خداوند و وظایف که خدا بردوش انسان قرار داده برای همه مقدور و امکان پذیر است، افزود: عمل صالح انسان رابالا می برد، خدمت به مردم و دین به انسان ارزش می دهد.

آیت الله مروی با تاکید براینکه باید برای رضای خدا و قرب الی الله تلاش کرد، گفت: آیت الله هادی روحانی انسانی عالم و عامل بود.

وی بابیان اینکه آیت الله روحانی با علم و عمل قیمت پیدا کرد، افزود: این قیمت با زخارف دنیایی قابل قیمت گذاری نیست.

آیت الله مروی با بیان اینکه خدمات آیت الله روحانی در ساحت های گوناگون نظیر تاسیس حوزه علمیه مشهود است، ادامه داد: آیت الله روحانی در دوران مبارزات از هیچ تلاشی دریغ نورزید. از تهدیدات، توهین و اهانت ستم شاهی و ساواک نهراسید و ایشان را از بار مسئولیت خارج نکرد.

وی با بیان اینکه خطابه های جمعه آیت الله روحانی سرشار از معنویت و اخلاص بود و از عمق جان ایشان برمی آمد، گفت: مرحوم آیت الله روحانی از جمله کسانی بود که به فرموده مقام معظم رهبری، انسان در کنار ایشان احساس آرامش می کرد.

کد خبر 1744554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha