شکایت وکلای آفریقای جنوبی علیه انگلیس و آمریکا به دلیل نسل‌کشی در غزه

۵۰ وکیل آفریقای جنوبی در حال تدارک شکایت علیه دولت‌های آمریکا و انگلیس به دلیل مشارکت آنها با رژیم صهیونیستی در جنایت علیه فلسطینی‌ها در غزه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، پس از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری لاهه  به دلیل نسل کشی در غزه،۵۰ وکیل این کشور در حال تدارک شکایت جداگانه ای علیه دولت‌های آمریکا و انگلیس به دلیل مشارکت آنها با رژیم صهیونیستی در جنایت علیه فلسطینی‌ها هستند.

این طرح به سرپرستی «ویکوس ون رنسبورگ»،  وکیل آفریقای جنوبی با هدف پیگرد قانونی کسانی که در این جنایت شریک هستند با همکاری وکلایی از آمریکا و بریتانیا در حال انجام است.

رنسبورگ که در چند هفته اخیر نامه‌هایی به کشورهای مختلف و دیوان بین المللی دادگستری نوشته و خواستار محاکمه اسرائیل و حامیانش شده ، با حمایت همکارانش مقدمات طرح شکایت علیه این دو کشور غربی را آغاز کرده است.

او در گفتگو با آناتولی در این باره گفت: آمریکا اکنون باید پاسخگوی جنایاتی باشد که مرتکب شده است.

وی با بیان اینکه آنچه در عراق اتفاق افتاد نیز نمونه ای از همین جنگ غزه بود، خاطرنشان کرد که هیچ کس آمریکا را در قبال جنایاتی که در این کشور مرتکب شده در خاورمیانه مسئول ندانست زیرا به این موضوع اهمیت لازم داده نشد.

این وکیل آفریقای جنوبی گفت: اما اکنون مردم بر این باورند که آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد، یک سناریوی ایده‌آل برای انجام روند قانونی است .

وی افزود: آمریکا مشغول صرف پول و منابع بیشتر برای این است که به اسرائیل اجازه دهد تا جنایات بیشتری را مرتکب شود.

رنسبورگ گفت که پرونده نسل کشی که توسط آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری تشکیل شده است به عنوان راهنمای پرونده آنها علیه آمریکا و بریتانیا خواهد بود و آنها این روند را بر اساس نتیجه پرونده و اقداماتی که باید توسط دادگاه انجام شود،آغاز خواهند کرد.

وی تاکید کرد که اگر دادگاه بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل به نفع آفریقای جنوبی به پایان برسد، آمریکا حتی اگر حکم را نپذیرد با تحریم‌هایی مواجه خواهد شد.

رنسبورگ گفت که او و همکارانش در آفریقای جنوبی در تماس با شرکت‌های حقوقی در آمریکا و بریتانیا در حال آماده سازی اجرای این طرح هستند.

کد خبر 1744583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha