آیین اعتکاف در ۹۰ مسجد سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان معتکف شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، مصطفی جهانشاهی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسئله اعتکاف را به عنوان یکی از رویدادهای مهم ارتقای معنوی مطرح می کند.  مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر مسئله اعتکاف دارند. حضرت آقا می فرمایند قبل از انقلاب هیچ یک از این اعتکاف ها نبود و امروز می بینیم جوانان ما چقدر به این عرصه معنوی ورود پیدا کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتکاف به اجتماع معنوی تبدیل شده است، ادامه داد: اعتکاف در یکسری مساجد خاص اتفاق می افتد. اعتکاف را می توان به نیت ثواب آن در مسجد جامع و دیگر مساجد شاخص هر شهر انجام داد.

جهانشاهی یادآور شد: ما به عنوان یک دستگاه فرهنگی وظیفه داریم تا می شود زیرساخت را برای هر چه باشکوه برگزار شدن اتفاق معنوی اعتکاف مهیا  کنیم از این جهت دو یا سه سالی است که تمرکز کرده ایم و سال به سال رشد شرکت مردم را در اعتکاف داریم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته قریب بر ۷ هزار نفر در  بیش از ۴۰ مسجد معتکف شده اند، افزود: از آمار شرکت کننده اعتکاف سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر دانش آموز بوده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه امسال آیین معنوی اعتکاف ماه رجب در قریب بر ۹۰ مسجد برگزار می شود، عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال ۱۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان معتکف شوند.

جهانشاهی  با اشاره به اینکه ۲۰ مسجد میزبان معتکفین دانش آموزی خواهد بود، ادامه داد: برنامه های فرهنگی مراسم معنوی اعتکاف برای ما خیلی اهمیت دارد و در این زمینه کتابچه ویژه اعتکاف تولید شده است.

کد خبر 1744613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha