مشهدی‌ها بازهم نماز باران می‌خوانند

مشهدی‌ها در اولین پنجشنبه ماه رجب مصادف با لیله الرغائب در مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(ع) رسالت ۸۱ نماز باران را اقامه خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، این روزها خراسان رضوی همانند جای جای کشور عزیزمان با مشکل کمبود آب و کمبود بارش رحمت الهی روبروست. مساله ای که نقش مهمی در زندگی مردم داشته و در سنت های دینی نیز تدبیری برای آن اندیشیده شده است، نماز استسقاء باران...

پویش تمنای باران، که از ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) تا ولادت امام حسین (علیه السلام) در مساجد استان های خراسان و با محوریت دعای نوزدهم صحیفه سجادیه و اقامه نماز باران در حال اجراست، حالا ملجا و امید کسانی است که خشکسالی امانشان را بریده و دل نگران روزهای بی آبی در فصل های گرم سال آینده و سال های بعد هستند. به هین منظور نیز در مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی این روزها مردم مومن این خطه زرخیز، با برگزاری نماز باران از درگاه باری تعالی تقاضای رحمت می کنند.

اقامه نماز باران در شهرستان رشتخوار

 مردم مومن رشتخوار دیروز نماز طلب باران را به امامت حجت الاسلام نظافت، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان رشتخوار و با حضور عموم مؤمنین روستای محمدآباد آستانه‌ برگزار کردند.

مشهدی‌ها بازهم نماز باران می‌خوانند

اقامه نماز باران در شهرستان جوین:

مردم ولایتمدار جوین نیز نماز استسقاء باران را به امامت حجت‌الاسلام بوژمهرانی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان ‌جوین در کنار مسجد تاریخی آق قلعه اقامه کردند. در این مراسم معنوی ، نمازگزاران با دعا و مناجات از خداوند متعال طلب نزول باران کردند.

مشهدی‌ها بازهم نماز باران می‌خوانند

نماز باران در مشهد:

مشهدی ها نیز که پیش از این چندین بار در مسجد و محلات مختلف از جمله مسجد امام حسین علیه السلام بولوار شفا با اقامه نماز باران و استغاثه به درگاه الهی برای نزول باران دعا کرده بودند؛ این بار در اولین پنجشنبه ماه رجب مصادف با  لیله الرغائب در ۲۸ دی ماه، ساعت ۱۰ صبح در مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی(ع) واقع در رسالت ۸۱ نماز باران را اقامه خواهند کرد.

کارزارها و پویش‌هایی برای اقامه نماز باران

در فضای مجازی نیز پویش ها و کارزارهایی برای اقامه نماز باران راه اندازی شده است. از جمله پویشی درخواست از ائمه جماعات برای برگزاری نماز باران که از مساجد کشور دعوت کرده است در این ایام از نماز باران غافل نشوند. در متن این کارزار آمده است:

ائمه محترم جماعات کشور؛

آب مایه حیات است، جمله‌ای که می‌توان آن را بخوبی درک کرد. بدون آب زندگی سخت و غیرقابل تحمل خواهد بود و برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد، باید باران ببارد. با افزایش آلاینده‌ها و کارخانه‌جات هرسال میزان بارش باران کاهش پیدا می‌کند که کمبود آب را به همراه خواهد داشت.

با توجه به کاهش محسوس نزول برکات آسمانی و ایجاد خشکسالی درسال جاری در کل کشور، بر آن شدیم تا از ائمه جماعات در سراسر کشور درخواست کنیم تا با تاسی به پیامبر(ص) مهربانی و ائمه معصومین(علیها) نماز باران برگزار نمونده تا ضمن استسقا به درگاه پروردگار به استغفار از گناهان بپردازیم.

امید است پروردگار باری تعالی آرزوی این بندگان سراپا تقصیر را ناامید نکرده و با نزول برکات آسمانی موجبات شادی را برای ما فراهم نماید.

برای امضای این کارزار و گسترش آن اینجا کلیک کنید.

مشهدی‌ها بازهم نماز باران می‌خوانند

پایان پیام/

کد خبر 1744673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha