۴۰۰نخبه فرهنگی هنری جذب می شوند/افزایش ۴۰۰۰امتیازی حقوق کارکنان ارشاد

سبزواری از جذب ۴۰۰نخبه فرهنگی هنری در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: تلاش داریم با موافقت سازمان اداری استخدامی کشور ۱۵۰۰نیروی انسانی دیگر به این آمار افزاده شود.

داود سبزواری-سرپرست اداره کل امور اداری و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با بیان اینکه بررسی میدانی از وضعیت کاری و اداری نیروی انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و گفتگوی چهره به چهره و صمیمی با نیروی انسانی دستگاه فرهنگ و هنر این خطه از شمال کشور مهمترین هدف سفر به دیار علویان بوده است، اظهار کرد: رفع دغدغه مندی کارکنان این اداره کل با محوریت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گام اول مورد توجه است چنانچه مشکل پرسنل نیازمند بررسی بیشتر داشته باشد در وزارتخانه بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این سفر استانی پرونده های کارگزینی این ادراه کل به درستی از سوی کارشناسان اداره کل امور اداری و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی شد، افزود: برخی از پرونده ها مشکلات کوچکی داشتند که به کارشناسان مربوطه برای رفع نواقص توصیه هایی شده که امید می رود شاهد اصلاح و رفع نقص پرونده ها باشیم.

سبزواری با بیان اینکه عمده پرونده های نیروی انسانی در این اداره کل به درستی کارشناسی شده و مشکل اداری ندارند، گفت: برخی از مسائل که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پیگیر بودند قطعا با انعکاس به وزیر محترم فرهنگ و ارشاداسلامی پیگیری و رفع خواهند شد.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق نیروی انسانی در وزارتخانه با جدیت مورد توجه است، تصریح کرد: تلاش داریم چهار هزار امتیاز که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به قطعیت رسیده و به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای تصویب شدن مطرح خواهد شد اگر مصوب شود قطعا ثمره آن را کارکنان دستگاه فرهنگ و هنر در سراسر کشور خواهند دید.

سبزواری افزود: همچنین بخش فوق العاده خاص به حقوق کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده ای نزدیک اضافه می شود.

وی از دریافت ۴۰۰سهمیه جذب برای نیروی انسانی از سازمان اداری استخدامی خبر داد و گفت: فراخوان جذب از سوی بنیاد نخبگان منتشر می شود و افرادی که از سوی بنیاد نخبه شناخته می شوند از سوی کانون ارزیابی به وزارتخانه معرفی خواهند شد تا زمینه جذب آنها در این وزارتخانه فراهم شود.

سبزواری ادامه داد: ۲۰ سهیمه برای فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد داریم که این بیست سهمیه به استان ها اختصاص داده شد؛ همچنین ۱۹ سهمیه به معلولان و افراد کم توان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه ۳۴۰سهمیه از ۴۰۰سهمیه به ازای پست های خالی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها که اعلام شده به استان ها اختصاص دارد، گفت: ۶۰ سهمیه نیز به وزارتخانه تعلق دارد.

سبزواری با بیان اینکه تمامی متقاضیان برای جذب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید دارای مدرک بالای کارشناسی بوده و از سوی بنیاد نخبگان نخبه شناخته شده باشند، خاطرنشان شد: در آینده نزدیک تعداد پست های سازمانی وزارتخانه متناسب با شرایط روز حوزه فرهنگ و هنر بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲تا ۱۴۰۲حدود ۲هزار نیرو به شرایط مختلف نظیر بازنشستگی، بازخریدی و ... از سیستم خارج شدند، گفت: از سال ۱۳۹۲تایکم فروردین ۱۴۰۲صرفا ۱۰۲سهیمه جذب گرفتیم و امسال هم با پیگیری های وزیر محترم ۴۰۰سهمیه نخبگان افزوده شد یعنی از ۹۲تا به امروز فقط ۵۰۲سهمیه دادند درصورتیکه حدود ۲هزار خروجی نیرو داشتیم.

سبزواری با بیان اینکه درخواست جذب ۱۵۰۰سهمیه جدید به سازمان اداری استخدامی ارائه شد، اظهار امیدواری کرد: با موافقت ریاست سازمان اداری استخدامی درآینده فراخوان های جدید برای جذب نیرو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جذب نیرو در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته و مناطقی که نیروی انسانی محدودی دارند در اولویت قرار دارد، افزود: تخصیص سهمیه جذب نیروی انسانی بیشتر در استان ها خواهد بود.

کد خبر 1744921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha