جامعه ایثارگری مازندران برای حفظ محیط زیست بسیج می شوند

عزیززاده گرجی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر بسیجی راه برون رفت از مشکلات است، گفت: ورود جهادی جامعه ایثارگری مازندران برای غرس 10هزار و 400نهال به نیت شهدای استان با هدف حفظ محیط زیست شایسته تحسین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی-سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در همایش توانمندسازی تشکل ها با عنوان محیط زیست پاک و توسعه پایدار در پرتو مشارکت ایثارگران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای سرافراز میهن اسلامی و تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه رجب با بیان انقلاب اسلامی با خون پاک شهدا شکل گرفت، تثبیت و صادر شد، اظهار کرد: محیط زیست یک سرمایه اجتماعی و امانت در اختیار بشریت است.

وی با بیان اینکه خداوند حکیم طبیعت را هدفمند و هدفدار خلق کردند، افزود: آیات و روایات متعددی در حفظ و صیانت از محیط زیست در قرآن کریم مشاهد می شود که باید مبانی عمیق این توصیه های دینی مورد توجه همگان باشد.

عزیززاده گرجی با روایتی از رسول خدا حضرت محمد مصطفی(ص) مبنی براینکه طبیعت مادر انسان است و انسان باید در کنار طبیعت آرامش یابد، گفت: متاسفانه رفتار بشرامروزی با طبیعت درست نیست و درحال تباه کردن فردای بشر است.

وی بابیان اینکه روژه گارودی روشنفکر برجسته و منتقد باهوش فرانسوی می گوید: «اگر ما در خلال سی سال آینده به همان منوال زندگی کنیم که در خلال سی سال گذشته زندگی کرده ایم دست به کشتن نوه های خود زده ایم.» ، ادامه داد: پیشگیری از تلف شدن طبیعت نیازمند تقویت روحیه امانت داری در بین همگان است.

عزیززاده گرجی ضمن تحسین رویکرد جامعه ایثارگری استان برای ورود به حوزه حفظ محیط زیست، گفت: روحیه و تفکر بسیجی و ایثارگری راه برون رفت از مشکلات است.

وی با بیان اینکه اگر بنا داریم کاری نهادیه و تثبیت شود باید به جریان اجتماعی بدل شود، افزود: غرس نهال به نیت ۱۰ و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس اقدام شایسته تحسین برای حفظ محیط زیست استان بشمار می رود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه باید آموزش های هدفمند برای اقشار مختلف به ویژه نسل نو با هدف حفظ محیط زیست تدبیر شود، گفت: البته باید زبان انتقال این آموزش ها زبان هنر باشد تا شاهد اثرگذاری مطلوب آموزش ها باشیم.

وی به رویکرد مردمی سازی دولت اشاره کرد و خاطرنشان شد: دستگاه های دولتی نقش تسهیل گری دارند باید زمینه حضور تشکل های مردمی برای کسب توفیق در حوزه محیط زیست فراهم شود.

عزیززاده گرجی بیان کرد: دفاع مقدس، کرونا و ... با استفاده از ظرفیت مردم پیش رفت باید از همین مردم برای رفع مشکلات حوزه های مختلف از جمعه محیط زیست بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه مسائل باید محله محور رفع شوند، گفت: نمی شود با یک نسخه واحد برای رفع مشکلات ورود کرد.

عزیززاده گرجی به فعالیت ۶۰تشکل مردمی جامعه ایثارگری استان اشاره و اظهار کرد: دشمن برای انتخابات ۱۱ اسفند به دنبال سیاه نمایی و تحریم انتخابات هستند و هزینه می کنند باید از این ظرفیت جامعه ایثارگری برای افزایش مشارکت در انتخابات بهره گرفت.

وی به چهار راهبرد رهبری مبنی بر امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات اشاره کرد و خواستار ورود میدانی و عملیاتی جامعه ایثارگری استان برای تحقق این چهار راهبرد مدنظر رهبری شد.

کد خبر 1744922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha