قرآن در بستر مسجد تجلی پیدا می کند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه مسجد موطن قرآن است گفت: قرآن در بستر مسجد تجلی پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، همایش قاریان و اساتید قرآنی طرح «مسجد، پایگاه قرآن» استان قم امروز(پنجشنبه28 دی ماه) با هدف هم افزایی ظرفیت های قرانی کانون های فرهنگی هنری مساجد و شناسایی و توجیه قاریان علاقه مند به شرکت در این طرح برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌  محمدرضا حیدری در این همایش با بیان اینکه مسجد موطن قرآن است و قرآن در بستر مسجد تجلی پیدا می کند با اشاره به طرح ملی «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» گفت: هدف از این طرح، تلاوت مجلسی قرآن در مساجد است که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر قرآنی کردن مساجد انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی است که در راستای تحقق منویات معظم له برنامه ها و طرح های قرآنی از جمله برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم در کانون های مساجد کشور در حال برگزاری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: در استان قم نیز با همکاری کانون های فرهنگی هنری و ارکان مساجد، پایگاه های قرآنی راه اندازی شده اند و در راستای اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن» کرسی های تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برجسته و ممتاز ملی و بین المللی برگزار می شود.

حجت‌الاسلام‌ حیدری با اشاره به اینکه مخاطبان این طرح عموم نمازگزاران و اهالی مساجد هستند، گفت: اما در بحث آموزش، تبلیغ و ترویج تمرکز بیشتر روی نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم خطاب به اساتید و مربیان حاضر در جلسه تصریح کرد: امیدواریم با حضور شما در مساجد و همچنین اهتمام به تلاوت مجلسی، قرآن از مهجوریت خارج شده و این گفتمان و فرهنگسازی شکل بگیرد.

کد خبر 1744965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha