ارائه آموزش‌های امر به‌معروف و نهی‌از منکر به ۸۰۰ لرستانی

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت: دوره آموزشی پایه آمران به معروف و ناهیان از منکر یکی از کامل‌ترین دوره‌های آموزشی چند سال اخیر است و تاکنون ۸۰۰ نفر لرستانی در دوره آموزشی ملی پایه امر به معروف و نهی از منکر ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، ابراهیم بهروج امروز در بازدید از خبرگزاری شبستان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوره آموزشی «پایه آمران به معروف و ناهیان از منکر» از سوی ستاد کشور با همکاری سازمان بسیج مستضعفین، بیان کرد: این دوره آموزشی به صورت رایگان و مجازی برای عموم مردم در حال برگزاری است.  

وی با بیان اینکه ثبت‌نام این دوره تا پایان سال۱۴۰۲ ادامه دارد، افزود: «آموزش اصول اعتقادات»، «آشنایی با مبانی فریضتین»، «آشنایی با مبانی عفاف و حجاب»، «آشنایی با فریضتین در اندیشه امامین انقلاب»، «فریضتین در سیره ائمه»، «آشنایی با مهارت‌های امر به معروف و نهی از منکر» و «آشنایی با قانون و مباحث حقوقی فریضتین» از سرفصل‌های این دوره آموزشی است.   وی تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام تا پایان سال به سایت ستاد به آدرس www.setad-abm.ir مراجعه کنند.   

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی «فرهنگی هنری معروف در لرستان فعال شد، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی «فرهنگی هنری معروف» با شعار حکمرانی عادلانه و چشم‌انداز افق بین‌الملل، افزود: این جشنواره در محور و بخش‌های شامل «فیلم»، «عکس»، «پویانمایی»، «هنرهای تجسمی»، «هنرهای آوایی»، «ادبیات و پژوهش»، «شعر» و «رسانه و فضای مجازی» در حال برگزاری و دریافت آثار هنرمندان است.

بهروج همچنین از برگزاری دو جشنواره‌های فرهنگی هنری و رسانه‌ای شهید کشوری و شهید رسول زاده بنام  شهدای امر به معروف و نهی از منکر لرستان با همکاری سازمان زندان‌های استان خبر داد و از هنرمندان و اهالی رسانه خواست همچون دوره‌های قبل مشارکت پرشوری در این جشنواره‌ها داشته باشند.  

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های علمی در شهرستان‌های لرستان

 وی با اشاره به استفاده دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌های تابعه از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در راستای حمایت از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویی در عرصه‌های ۱۸ گانه امر به معروف و نهی از منکر حمایت می‌کند.  

معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد در ادامه این گردهمایی تربیت مربیان آموزشی ستاد کشور و شبکه مربیان ستاد را یکی از بزرگترین سرمایه های ستادهای استانی در ترویج فرهنگ فریضتین در جامعه و آموزش اقشار مختلف جامعه خواند و اضافه شدن مربیان به شبکه مربیان در اجرای دوشنبه های آموزشی در لرستان را موفقیت آمیز دانست و از تلاش‌های اداره مربیان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به خاطر توجه ویژه به این ظرفیت بزرگ قدردانی کرد.  

برگزاری مسابقات کتابخوانی امر به معروف، حجاب و عفاف برای طلاب ودانش آموزان

 بهروج در ادامه همچنین از برگزاری مسابقات کتابخوانی امر به معروف و نهی از منکر برای طلاب مدارس علمیه برادران و خواهران با همکاری مدیریت حوزه های علمیه و بسیج طلاب و مسابقه کتابخوانی عفاف و حجاب برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم با همکاری آموزش و پرورش و کمیته بانوان مجمع مشورتی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات  با حضور دبیر محترم ستاد امر به معروف، مدیران آموزش و پرورش مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

کد خبر 1744978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha