مراسم اعتکاف در بیشتر از ۱۰۰ کشور دنیا برگزار می‌شود

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف صاحب سنت اعتکاف را پیامبر اسلام خواند و گفت: این مراسم در بیشتر از ۱۰۰ کشور دنیا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تکیه‌ای، امروز(۲۸دی) پنج‌شنبه در حاشیه اختتامیه جشنواره بین المللی اعتکاف در لرستان با بیان اینکه صاحب سنت اعتکاف، پیامبر اسلام است، اظهار داشت: انقلاب معنوی ایران اسلامی اعتکاف را احیا کرد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به اینکه اعتکاف به فرهنگ عمومی و بخصوص بین جوانان تبدیل شده است، افزود: مراسم اعتکاف در بیشتر از ۱۰۰ کشور دنیا برگزار می‌شود.

وی به برگزاری جشنواره بین‌المللی ادبی و هنری اعتکاف در لرستان اشاره و عنوان کرد:  از آغاز تاکنون حدود ۱۰ هزار اثر در جشنواره بین‌المللی اعتکاف دریافت شده است.

حجت الاسلام تکیه ای بیان کرد: آثار هفتمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف هزار و ۶۰۴ اثر بوده که اکثر آنها آثار ادبی، هنری و علمی هستند.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای با بیان اینکه امیدواریم مراسم اعتکاف امسال به میلیون باشد، اظهارکرد: سال گذشته مراسم اعتکاف در شش هزار مسجد و با حضور ۶۰۰ هزار معتکف در کشور برگزار شد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه تعداد مساجد و معتکفان را طی امسال خواهیم داشت، عنوان کرد: اعتکاف‌های تخصصی دانش‌آموزی، دانشجویی، مادر و فرزندی، نخبگانی و… در سراسر کشور برگزار می شود.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: شعار امسال مراسم اعتکاف در کشور «اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز» است.

کد خبر 1744988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha