کمیته ورزش در کانون های مساجد شاهین شهر تشکیل می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر با اشاره به کارکردهای ورزش و هنر در توسعه فعالیت های کانون های مساجد گفت: کمیته ورزش در کانون های مساجد شاهین شهر تشکیل می شود.

«نوید توکلی» در گفتگو خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به تاثیر دو متقابل ورزش و فرهنگ بر همدیگر، اظهارداشت: ورزش یکی راهبردهای موثر و رسانه کارآمد در ترویج فرهنگ ناب بوده که نباید از این فرصت غفلت کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر به کارکردهای فرهنگ موثر بر منش قهرمانی اشاره کرد و افزود: تاثیر فرهنگی بر حوزه ورزش در تربیت ورزشکاران با اخلاق مثل پهلوان تختی موثر است.

وی تاثیر متقابل این دو حوزه بر همدیگر را نیازمند برنامه ریزی دانست و تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از طریق رشته های ورزشی افراد زیادی را به این مراکز جذب خواهند کرد.

توکلی با بیان اینکه تشکیل کمیته ورزش در کانون های مساجد شهرستان شاهین شهر پیش بینی شده، گفت: در این کمیته متناسب با ظرفیت هر کانون سه تا پنج نفر از فعالان ورزشی عضو شده و برای فعالیت های ورزشی برنامه ریزی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های پیش رو این کمیته ها، افزایش رشته های ورزشی کانون ها بوده تا بتوانند علاوه بر افزایش اعضا به این واسطه، در توسعه ورزش در منطقه و محله خود نیز موفق باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر یادآورشد: تاثیر گذاری فرهنگی بر حوزه ورزش نیز از ماموریت های این کمیته خواهد بود که با تعامل بین هیات های ورزشی و اداره ورزش و جوانان انجام می شود.

وی برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کانون های مساجد این شهرستان را نمونه از اقدامات در رقابت سازنده و دوستانه بیان کرد و گفت: چنین رویدادهایی تاثیرات فرهنگی جذابیت خاصی برای بچه های مسجد خواهد داشت.

توکلی از برگزاری جشنواره ورزشی «جوانان مسجد» در رشته فوتسال و سایر ورزش های محلی ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد شاهین شهر خبرداد و اذعان داشت: برنامه ریزی های اولیه آن انجام شده و از نیمه بهمن ماه آغاز خواهد شد.

وی یادآورشد: سال گذشته مسابقه ورزشی نیز برگزار شده ولی امسال رشته های آن افزایش خواهد یافت.

کد خبر 1745103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha