اعتبار ۲۷۵ میلیاردی آورده سفر وزیر ارشاد به خراسان جنوبی

قناعت گفت: سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خراسان جنوبی ۲۷۵ میلیارد تومان آورده برای پروژه سالن علامه فرزان و تالار مرکزی شهر بیرجند داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت شامگاه شنبه (۳۰ دی) در آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اظهار کرد: خراسان جنوبی به عنوان استان فرهنگ و هنر معروف است و شاهد اتفاقات بسیار خوب در این استان هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه فرهنگ و هنر و مفاخر و علما، افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری از عالمای بزرگ این استان از جمله آیت الله آیتی، آیت الله تهامی، آیت الله عبادی و عارفی یاد شده است.

وی ادامه داد:  پدران علم از جمله مرحوم دکتر غلامحسین شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت ایران، دکتر محمدحسن گنجی پدر علم جغرافیای ایران، دکتر کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات و روزنامه‌نگاری ایران و دکتر مهدی بلالی مود پدر علم سم‌شناسی ایران از مشاهیر و مفاخر و ظرفیت‌های خراسان جنوبی هستند.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای مردم متدین،ولایی و فرهنگی است، افزود: در ۱۲ آبان امسال شاهد حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان جنوبی بودیم که درخواست‌های از ایشان داشتم که یکی یکی در حال محقق شدن است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خانه فرهنگ خراسان جنوبی با زیربنای ۲ هزار متر مربع با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد، بیان کرد: فعال‌سازی کنگره ملی ابن حسام خوسفی از جمله درخواست‌های بود که اکنون در حال تحقق و انجام است.

وی به تسهیلات قرض الحسنه صندوق اعتباری هنر برای حمایت از هنرمندان استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک‌ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به هنرمندان خراسان جنوبی تخصیص یافته است.

قناعت افزود: یکی دیگر از درخواست‌های ما برگزاری مراسم نکوداشت نامداران در قید حیات خراسان جنوبی بود که امشب در حال برگزاری است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشرفت ۷ درصدی پروژه تالار مرکزی شهر بیرجند، یادآور شد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به این استان قول اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای فعال‌سازی این پروژه و همچنین اختصاص ۷۵ میلیارد تومان برای تکمیل سالن علامه فرزان را داد.

وی بیان کرد: در مجموع سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خراسان جنوبی ۲۷۵ میلیارد تومان آورده داشته است.

قناعت در ادامه خراسان جنوبی را استانی با اصالت و ریشه دانست و افزود: خراسان جنوبی با ۹ اثر ثبت جهانی جزو استان‌های اول یا دوم کشور به لحاظ ثبت آثار ثبت جهانی است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: این استان مردم متدین، انقلابی، با اصالت و غنای فرهنگی در سطح کشور دارد و همان‌گونه که در فرمایشات مقام معظم در راستای تقویت هویت ایرانی و اسلامی آمده برای شور و نشاط اجتماعی کار شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو تأکید کرد: در ۱۱ اسفندماه یک نبرد بزرگ ایران اسلامی با نظام سلطه دارد و هرچه درصد مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رای بیشتر باشد امنیت پایدار و قدرت چانه‌زنی ما در سطح بین المللی بیشتر خواهد کرد.

کد خبر 1745360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha