ثبت ۲۷۰۰ انصراف از سقط توسط مراکز نفس

ذاکریان با اشاره به اینکه مرکز نفس از اردیبهشت سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده است، گفت: تا کنون ۲۷۰۰ انصراف از سقط توسط مراکز نفس ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی،   محسن ذاکریان امروز در همایش جوانی جمعیت که با محوریت طرح مردمی نفس (نجات فرزندان سقط) با حضور استاندار مرکزی و جمعی از فعالان حوزه سلامت در اراک برگزار شد، گفت: مسئله سقط در واقع یک مسئله شبکه‌ای است و مسائل اقتصادی، فرهنگی، قانونی، روحی و روانی، اجتماعی و اعتقادی، در واقع شبکه‌ای از مسائل منتهی به سقط هستند.

رئیس قرارگاه نفس کشور با بیان اینکه باید حل مسئله سقط را به خود مردم بسپاریم، ادامه داد: مسلما با اقناع نسبت به رزاقیت خداوند، تسریع در ارائه خدمات و حمایت می‌توان از سقط جلوگیری کرد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه مرکز نفس از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: امروز در ۱۶۰ شهرستان فعال شده و تا بیش از ۲۷۰۰ مورد، موفقیت در انصراف از سقط ثبت شده است.

ذاکریان با بیان اینکه سقط جنین یکی از چالش‌های پیش‌روی کشور است، گفت: در یک سال بین ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار مورد سقط جنین انجام می‌شود که بر اساس مطالعات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۹۰ تا ۹۳ درصد سقط‌ها از سوی زوجینی است که ازدواج رسمی، دائمی، قانونی و شرعی دارند و روزانه در کشور حدود یک هزار سقط انجام می‌شود که حفظ بارداری برای مادر خطری ندارد.

رئیس قرارگاه نفس کشور در ادامه با اشاره به اینکه از اواخر دهه ۶۰ با سقوط نرخ باروری در کشور روبرو هستیم، اظهار داشت: پایین‌ترین نرخ باروری را در بین کشورهای اسلامی کسب کرده‌ایم و نرخ رشد جمعیت از ۳.۹ درصد در سال ۱۳۶۵ به کمتر از یک درصد در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه موالید از سال ۹۴ تا ۹۹ از یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر به حدود یک میلیون رسیده است، افزود: عملا به سمت سالمندی در حال حرکت هستیم این در حالیست که جمعیت ایران در سال ۲۱۰۰ به ۳۲ میلیون نفر می‌رسد.

ذاکریان همچنین با بیان اینکه در دنیا بیش از یک میلیارد زوج نابارور وجود دارد، اظهار داشت: این در حالی است که زوجینی هستند که به راحتی دست به سقط می زنند.

کد خبر 1745602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha