جشنواره‌ها بر بستر هویت متعالی ایرانی و اسلامی حرکت می‌کند

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویکرد رویدادهای فرهنگی، گفت: جشنواره ها و اتفاقات فرهنگی و هنری بر بستر هویت متعالی ایرانی و اسلامی حرکت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سید محمد هاشمی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به جریان سازی فرهنگی در دولت سیزدهم اظهارداشت: رویدادها و جشنواره ها با بهره گیری از هنرمندان اصیل و بر بستر هویت متعالی ایرانی و اسلامی حرکت می کند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این برهه از زمان که کشور نیازمند اتحاد و همبستگی است، ایجاد بستر برای همدلی و همکاری های هنرمندان و اهالی فرهنگ رقم خورده و جریان به سمت خدمت به مردم پیش می رود.

وی با بیان اینکه نگاه دولت به حوزه فرهنگ و هنر به صورت خاص است، تصریح کرد: اهالی فرهنگ و هنر از ظرفیت ایجاد شده برای پیشرفت این عرصه استفاده کنند.

هاشمی عدالت و رونق فرهنگی در کشور را مهم خواند و اذعان داشت: مدیران استانی فرهنگ و ارشاد اسلامی همسو با این وزارتخانه به عدالت فرهنگی و رونق رویدادهای این حوزه با بهره گیری از ظرفیت مردمی همت کنند.

وی با اشاره به تاثیرات کرونا بر حوزه فرهنگ و هنر گفت: این بیماری بر حوزه فرهنگی و هنری تاثیر گذاشت و نتایج بدی را برای کشور داشت تا حدی که حوزه فرهنگ و هنر نیز از آن متاثر شد و بسیاری از برنامه ها تعطیل شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر رونق و توسعه رویدادها تاکید کرد و یادآورشد: در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد با رویکرد حمایتی به دنبال ایجاد فرصت برای رشد فعالیت های فرهنگی و هنری بوده تا نشاط اجتماعی تقویت شود.

وی اضافه کرد: پس از دوران شرایط کرونا، دشمن و بدخواهان نظام با تاثیر بر زندگی هنرمندان تعطیلی فعالیت های هنری را دنبال کردند تا اینگونه بر نشاط اجتماعی جامعه نیز تاثیر بگذارند.

هاشمی خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت ها برای رونق فعالیت های فرهنگی و هنری و ارائه خدمت به جامعه بکار گرفته شده و در ۱۳ بند توصیه حکم انتصاب مدیران کل استانی فرهنگ و ارشاد اسلامی همین موضوعات پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع تصمیم گیری های این حوزه است، گفت: این مرجعیت تصمیم گیری تقویت شده و از تشکل ها و نهادهای تصمیم سازی مثل شورای هنر احیا شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عدالت فرهنگی مورد توجه دولت است، تصریح کرد: دوره های آموزشی هنری، فرهنگی و رسانه ای در نقاط مختلف کشور در حال برگزاری بوده و بیش از یکصد هزار نفر از این فرصت ها استفاده کرده اند.

وی یادآورشد: احداث و بهره برداری از مراکز فرهنگی و هنری نیز در دستور کار قرار گرفته که در راستای حمایت از این حوزه است.

هاشمی به ظرفیت فعال فرهنگی و هنری استان اصفهان اشاره کرد و اذعان داشت: این استان در حوزه های مختلف ایثار، شهادت و فرهنگی صاحب نظر بوده و یکی از قله های رفیع فرهنگی و هنری محسوب می شود.

مدیرکل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این جلسه به اقدامات این اداره کل اشاره کرد و اظهار داشت: اصفهان ‌در حوزه فیلم سازی، مد و لباس، تولید آثار هنری و نمایشی جز استان های برتر بود و اتفاقات زیادی سالانه به دست هنرمندان این خطه رقم می خورد.

علی تمنایی ادامه داد: خدمات فرهنگی و تولیدات هنری استان اصفهان در سطح ملی حائز اهمیت بوده و نیازمند حمایت است.

کد خبر 1745605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha