نیاز به تربیت نیروی رسانه‌ای و برنامه‌ریزی برای برگزاری روز چهارمحال و بختیاری

احمدی با اشاره به برگزاری چهل و پنجمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان، نیاز به تربیت نیروهای رسانه‌ای، لزوم توجه به قالب‌های جدید اطلاع‌رسانی و فعال شدن ستادهای شهرستانی ویژه گرامیداشت ۲۰ بهمن روز چهارمحال و بختیاری را از جمله موارد طرح شده در این نشست بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی امروز(یکشنبه ۱ بهمن) در چهل و پنجمین  شورای اطلاع‌رسانی استان که در استانداری برگزار شد، به تأکید اعضای شورای اطلاع‌رسانی استان بر اتخاذ رویکرد مشارکتی در اجرا و اطلاع‌رسانی برنامه‌های دهه فجر اشاره و تصریح کرد: بر همین اساس شورای روابط عمومی‌های دستگاه‌های اقتصادی استان زیر نظر معاون هماهنگی امور اقتصادی تشکیل‌ شده است تا موضوعات تبلیغی و اطلاع‌رسانی این حوزه را به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های عمومی و مردمی به صورت هماهنگ و به ویژه در دهه فجر دنبال کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اعضای شورا، حضور مقامات کشوری در استان را در راستای معرفی ظرفیت‌ها و رفع مشکلات اثرگذار دانستند، تصریح کرد: ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق از حضور این مقامات و برنامه‌های اجرایی آنان در استان از مواردی به شمار می‌رود که در نشست شورای اطلاع‌رسانی درباره آن گفت‌وگو شد.

دبیرشورای اطلاع‌رسانی چهارمحال و بختیاری ارائه گزارشی از فعالیت‌های عمرانی در استان را از دیگر موارد طرح شده در چهل و پنجمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بیان کرد و گفت: بر اساس آمار جمع‌آوری شده تاکنون بیش از ۵۶۰ طرح برای افتتاح در دهه فجر در استان ثبت شده است که بررسی این طرح‌ها ادامه دارد و به‌زودی در نشستی با اهالی رسانه موارد مربوط به آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

احمدی یادآور شد: لزوم تغییر در رویکردهای اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قالب‌های جدید در تولید محتوا و همچنین رسیدگی به دغدغه‌های فعالان فضای مجازی از دیگر مواردی به است که اعضای شورای اطلاع‌رسانی درباره آن به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

احمدی با بیان اینکه کمبود اعتبارات در حوزه رسانه‌ای استان به ویژه در روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: نقش راهبردی شورای اطلاع‌رسانی، توجه به سیاست‌گذاری‌های کوتاه و بلندمدت حوزه اطلاع‌رسانی در این شورا و نیاز استان به تربیت نیروهای رسانه‌ای هم از مواردی است که در نشست چهل و پنجم شورا بر آن تأکید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در نشست چهل و پنجم شورای اطلاع‌رسانی درباره آن صحبت شد می‌توان به تشکیل ستادهای شهرستانی برای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت روز استان، مردمی بودن این برنامه‌ها و تمرکز بر ایجاد نشاط و تقویت امید در برنامه‌های مناسبتی این روز اشاره کرد.

وی بابیان اینکه طرح تشکیل ستاد ویژه گرامیداشت روز استان در شورای فرهنگ عمومی نیز مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌شود هفته فرهنگ و هنر استان به این مناسبت در مناطق مختلف استان اجرا شود.

خاطرنشان می‌شود: اعضای شورای اطلاع‌رسانی استان در چهل و پنجمین نشست این شورا که یکم بهمن به ریاست استاندار برگزار شد، پیرامون نحوه اطلاع‌رسانی برنامه‌های دهه فجر و گرامیداشت ۲۰ بهمن سالروز بیعت مردم چهار محال و بختیاری با امام راحل (ره) و اعلام برائت از شاپور بختیار آخرین نخست وزیر حکومت شاهنشاهی و ثبت این روز در تقویم رسمی کشور به نام چهارمحال و بختیاری و همچنین لزوم زمینه‌سازی برای جذب مشارکت عمومی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال، تبادل‌نظر کردند.

کد خبر 1745611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha