پروژه ساخت اولین مسجد در پایتخت جدید اندونزی کلید خورد

 سنگ بنای اولین مسجد در «نوسان‌تارا»، جزیره ای که اطراف آن را فضای سبز احاطه کرده و قرار است پایتخت جدید اندونزی باشد، گذاشته شد.

به گزارش خبرگزااری شبستان به نقل از « pipanews»، سنگ بنای اولین مسجد در «نوسان‌تارا»، جزیره ای که اطراف آن را فضای سبز احاطه کرده و قرار است پایتخت جدید اندونزی باشد، گذاشته شد.

«نوسان‌تارا»، پایتخت آینده اندونزی است که قرار است در ۱۷ آگوست ۲۰۲۴ همزمان با روز استقلال اندونزی افتتاح شود. این شهر جدید جایگزین «جاکارتا»، پایتخت فعلی از زمان استقلال در سال ۱۹۴۵ خواهد شد.

«جوکو ویدودو»، رئیس جمهوری اندونزی پروژه ساخت اولین مسجد در پایتخت جدید که هزینه ۶۲ میلیون دلاری در برخواهد داشت را کلید زد.

این مسجد ظرفیت پذیرایی از حدود ۶۲ هزار نمازگزار را خواهد داشت.

رئیس جمهوری اندونزی همچنین شعبه بزرگترین شرکت خدمات پستی و ساختمان استودیو رادیو دولتی در «نوسان‌تارا»را افتتاح کرد.

«یاکوت خلیل کوماس»، وزیر امور مذهبی و «باسوکی هادیمولجونو» وزیر امور رفاهی در مراسم افتتاحیه مسجد حضور داشتند.

ویدودو در مراسم افتتاحیه گفت: من معتقدم، مساجد فرهنگ متنوع اندونزی را نشان می دهند و نقش ویژه ای در مراسم مذهبی این کشور ایفا می کند.

وی افزود: امیدواریم این مسجد به نمونه‌ای بی‌نظیر برای سایر مساجد جهان تبدیل شود و همه شهروندان بتوانند از خدمات این مکان عبادی استفاده کنند.

رئیس جمهوری اندونزی همچنین گفت: در پایتخت جدید علاوه بر مساجد، کلیساها  و همچنین مکان‌های عبادت بودایی‌ها، هندوها و چینی‌ها ساخته می‌شود.

«نیومان نوارتا»، طراح معروف اندونزی سازه های مختلف به ویژه مساجدی که قرار است در پایتخت جدید ساخته شوند را طراحی کرده است.

کد خبر 1745710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha